Guava expanderar och öppnar nytt kontor i Göteborg

Report this content

Den digitala marknadsföringsbyrån Guava öppnar ett nytt kontor i Göteborg som en del i sin expansionsstrategi för 2010/2011. Portarna slås upp 1 december och skapar bättre förutsättningar för Guava att tillmötesgå efterfrågan av digital marknadsföring i regionen.

Guava har under det senaste året genomgått en stor expansion både på den svenska marknaden men även internationellt via sitt samarbete med Netbooster. Guava är idag en av de ledande internetmarknadsföringsbyråerna i Sverige och ser etableringen av det nya kontoret som en naturlig del av företagets fortsatta utveckling på marknaden.

”Det känns helt naturligt att ta fäste i en av Sveriges största städer. Ett område som jag anser varit ur branschens fokus de senaste åren.” säger Jonas Johnsson, VD på Guava Sweden.

”Förutom att vi ser en enorm potential i den västsvenska marknaden möjliggörs flera naturliga utvecklingsmöjligheter, både genom närheten till Norge samt de ca 100 nya grannarna” fortsätter Jonas Johnsson.

Kontoret blir bas för Guavas 3 representanter i regionen och den nya lokalen ger Guava möjligheten att förbättra närheten till sina befintliga kunder och tillmötesgå nya potentiella kunder än mer effektivt.

Det nya kontoret skapar även nya och större möjligheter för Guava att erbjuda både nya och befintliga kunder olika seminarier inom till exempel Google Analytics, sponsrade länkar, Facebook och övriga sociala medier på plats i Göteborg.

Besöksadress:
Guava Sweden AB
Stora Åvägen 21

För mer information:
Emma Allgren | Guava | 0480780100 | emma.allgren@guava.com.

Om Guava
Guava är en internationell internetmarknadsföringsbyrå som levererar helhetslösningar inom digital marknadsföring. Guava har lång erfarenhet och stor expertis inom sökmotoroptimering, sociala medier, sponsrade länkar samt effektmätning och uppföljning på investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics.

Samarbetet med Netbooster gör Guava till ett av de största företagen inom branschen, med totalt 450 anställda på Nordisk, Europeisk och Internationell nivå. Exempel på kunder är Toyota , SCA, Black & Decker, Jysk, Nokia, E-on, Nestlé och American Express.

Taggar: