Lindab satsar på Internetmarknadsföring

Lindab väljer Guava som leverantör för internationell internetmarknadsföring.

Det internationella företaget Lindab satsar på onlinemarknadsföring och har valt internetmarknadsföringsbyrån Guava som leverantör.

Lindab är verksamt i 31 länder och tillverkar, producerar och marknadsför produkter i stål och tunnplåt till byggsektorn och ventilationsbranschen, med målsättningen att förenkla byggandet och förbättra inneklimatet. Lindab erbjuder bland annat produkter som tak- och väggplåt, takavvattning, stommar, reglar och kompletta stålbyggnader, samt ventilationssystem där kvalité, miljö, och hög service är viktiga grundstenar.

För att stärka marknadsföringen och öka kännedomen av sitt varumärke och produktsortiment har Lindab startat samarbetet med Guava, som har i uppdrag att effektivisera deras exponering på Internet lokalt och internationellt.

Vi ser att en av våra viktigaste marknadsföringsåtgärder är att jobba för att synas i sökmotorernas träfflistor och genom vårt samarbete med Guava hoppas vi nå en klart bättre placering’” säger Mikael Carlsson, Marketing Communication, Lindab.”

Samarbetet innefattar en helhetslösning inom internetmarknadsföring för Lindabs webbplats där Guava kommer att hjälpa Lindab med analyser av webbplatsen, Analytics samt utbilda Lindabs personal för att öka de interna resurserna i internetmarknadsföringsarbetet med fokus på sökmotoroptimering och effektmätning.

Det är enormt roligt att få möjligheten att samarbeta med Lindab som är en väletablerad verksamhet och förstår potentialen med att använda sig av internetmarknadsföring. Jag ser stora utvecklings- och samarbetsmöjligheter då vi båda verkar på internationell nivå. Vi på Guava kan använda bredden av vår kompetens och våra resurser för att ge Lindab bästa möjliga resultat” säger Catrine Welander, Key Account Manager Guava.

För mer information:

Emma Allgren | Guava | 0480780100 | emma.allgren@guava.com.

Om Guava
Guava är en internationell internetmarknadsföringsbyrå som levererar helhetslösningar inom digital marknadsföring. Guava har lång erfarenhet och stor expertis inom sökmotoroptimering, sociala medier, sponsrade länkar samt effektmätning och uppföljning på investeringar med hjälp av verktyg som Google Analytics.

Samarbetet med Netbooster gör Guava till ett av de största företagen inom branschen, med totalt 450 anställda på Nordisk, Europeisk och Internationell nivå. Exempel på kunder är Toyota , SCA, Black & Decker, Jysk, Nokia, E-on, Nestlé och American Express.

Taggar: