Årets Guldägg i kategori Design går till…

Nordiska Kompaniet och JoAnn Tan Studio vinner årets Guldägg i kategorin Design för ”Nordiska Kompaniet 2011”.

En enad och hänförd jurygrupp konstaterar att Törnrosa har väckts ur sin sömn – och en outnyttjad kanal har återerövrats. Med hög internationell klass, på ett kreativt, kommunikativt och magiskt sätt, lyfter årets guldägg både varumärket och produkten. En känslofylld upplevelse som vidgar begreppet design.

Guldägg 2012 kategori Design:

Byrå: JoAnn Tan Studio Bidragsnamn: Nordiska Kompaniet 2011 Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet Creative Director: Jo Ann Tan Designer: Alla designers på JoAnn Tan Studio Kundansvarig: Cilla Winbladh Producent: Alla producenter på JoAnn Tan Studio Övrigt: Alla unika hantverkare i Stockholm och Milano.

Silverägg 2012 kategori Design:

Byrå: Garbergs_Project Bidragsnamn: Beijing8 Uppdragsgivare: B8 AB, Magnus Andersson, Mikael Ljunggren

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Kökskonster Uppdragsgivare: IKEA Svenska Försäljning AB

Byrå: Happy F&B Bidragsnamn: Sveriges Nationalparker Uppdragsgivare: Naturvårdsverket

Jury: Catrin Vagnemark Creative Director Blidholm Vagnemark Design, Helena Bielke Art Director King, Nina Granath – Grafisk designer Stockholm Design Lab, Andreas Kittel Art Director Happy F&B, Amelie Brock Concept Director Amore, Thomas Kurppa Creative Director Kurppa Hosk, Jonas Frank Art Director Saatchi & Saatchi.