Årets Guldägg i kategori Direkt går till...

Bonniers Konsthall och DDB Stockholm vinner årets Guldägg i kategori Direkt för "The Track-List Guest-List"

Årets Guldäggsvinnare i kategori Direkt är elitistisk, exkluderande och alldeles fenomenalt bra. En personligt komponerad inbjudan som dessutom lyckats med att sätta en kråka i "det-här-har-vi-aldrig-sett-förut-boxen". Juryns stora grattis går inte ut till alla, utan endast till Bonniers Konsthall och arbetsgruppen på DDB Stockholm!

Guldägg 2013 kategori Direkt:
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: The Track-List Guest-List Uppdragsgivare: Bonniers Konsthall Art Director: Joakim Khoury Copywriter: Daniel Vaccino Creative Director: Magnus Jakobsson, Fredrik Simonsson Musik: Hans Berg Produktionsledare: Charlotte Zetterström Projektledare: Sandra Bergman Senior Designer: Daniel Löfvenborg Uppdragsgivare: Thérèse Dyhlén, Mirjam Johansson Övrigt: Spotify

Silverägg 2013 kategori Direkt:
Byrå: McCann Stockholm Bidragsnamn: Roygalan 2012 Uppdragsgivare: Roygalan

Diplom 2013 kategori Direkt:
Byrå: Milk Reklambyrå Bidragsnamn: Det barnsliga brevet Uppdragsgivare: Stiftelsen för Drottning Silvias Barn- och Ungdomssjukhus
Byrå: Saatchi & Saatchi Bidragsnamn: Original vs. Remake Uppdragsgivare: Elmsta 3000 Horror Fest
Byrå: TBWA Stockholm Bidragsnamn: The Ice Record Project Uppdragsgivare: Shout Out Louds
Byrå: Ester Bidragsnamn: Trubaduren Uppdragsgivare: Nationella Hivrådet och Sveriges Landsting

Jury:
Kategoriordförande Monica Born
Jury Petter Dixelius, Lasse Kampe, Lena Regeheim, Jennie Mattar, Elisabeth Berlander, Björn Ståhl