Årets Guldägg i kategori Event går till…

Procter & Gamble Nordic och Saatchi & Saatchi vinner årets Guldägg i kategorin Event för ”Ariel Fashion Shoot”.

Genom att kombinera analogt och digitalt, skapar årets vinnare ett event som utspelar sig på Sveriges två största mötesplatser - samtidigt. Resultatet är fläckfritt genomfört och ett rent nöje - både för de som deltar och för oss som tittar på.

Guldägg 2012 kategori Event:

Byrå: Saatchi & Saatchi Bidragsnamn: Ariel Fashion Shoot Uppdragsgivare: Procter & Gamble Nordic Art Director: Gustav Egerstedt, Lisa Engardt Copywriter: Petter Dixelius Creative Director: Adam Kerj Designer: Maria Wester Planner: Per Jaldeborg Produktionsledare: Charlotta Tibbelin, Jenny Larsson, Maria Lindskog-Klasén Projektledare: Tom Hedström Uppdragsgivare: Krister Karjalainen Web Director: Erik Hiort af Ornäs Eventbyrå: Atomgruppen

PR-byrå: MS&L PR Produktionsbolag: B-Reel

Silverägg 2012 kategori Event:

Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: The Heist Uppdragsgivare: Pause Ljud & Bild

Jury: Christina Knight (Kategoriordförande) Creative Director på Ingo. Lina Thomsgård, Caroline Jungsand – Partner och Creative Director på Prime PR. Petter Ödeen – Creative Director på Garbergs, Niclas Carlsson – Creative Director på Lowe Brindfors, Ola von Bahr – Art Director på Storåkers McCann, Tove Langseth – DDB Stockholm, David Orlic – Volontaire Jonas Åhlén – Droga5, Olle Nyström – Creative Director på Rewir.