Årets Guldägg i kategori Film går till…

Apoteket och Forsman & Bodenfors vinner årets Guldägg i kategori Film för ”Mage”

Årets Guldägg i film lyckas ta något vi inte har lust alls att fundera på till en värld vi vill veta precis allt om. Det är ett lysande exempel på att fantastiska berättelser kan uppstå ur precis vad som helst. Juryn ställer sig upp och utropar: länge leve byråkratin!

Guldägg 2012 kategori Film:
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Mage Uppdragsgivare: Apoteket Art Director: Joakim Blondell Byråproducent: Magnus Kennhed Copywriter: Anna Qvennerstedt Formgivare: Johanna Hofman-Bang Fotograf: Aril Wretblad Klippare: Johan Kjellberg, Thelma Louise Ljud: Sto.pp, Edward Björner, Eric Thorsell Planner: My Troedsson, Tobias Nordström Postproduktion: Sto.pp Producent: Sandra Sohlman, Ylva Axéll Produktionsledare: Yara Anttila, Johanna Bringefält Projektledare: Daniel Smedfors, Leif Sorte Regissör: Felix Herngren Uppdragsgivare: Johan Landeström, Susanne Lysholm Scenograf: Johanna Comella Produktionsbolag: FLX

Silverägg 2012 kategori Film:
Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Sanningen Uppdragsgivare: Systembolaget

Byrå: Naked Comms Bidragsnamn: Aldrig Ensam Uppdragsgivare: Röda Korset
Le Bureau Bidragsnamn: Knullträdet Uppdragsgivare: Nationella Hivrådet
King Bidragsnamn: Farsta forever Uppdragsgivare: Lotto - Svenska Spel

Jury: Filip Nilsson (Kategoriordförande) – Kreativ chef Forsman & Bodenfors, Hans Bylund – Creative Director på Berntzon Bylund, Per Cromwell – En av grundarna och kreatörerna bakom PR-byrån Studio Total, Lina Elfstrand – Art Director på Le Bureau, Mimmi Andersson – Art Director på Goss, Hanna Belander – Copywriter på Storåkers McCann, Martin Lundgren – Copywriter på DDB Stockholm, Joakim Labraaten – Copywriter på Åkestam Holst, har tilldelats Kycklingstipenditet, Patrik Larsson – Kreatör, regissör och grundare av Flickorna Larsson, Håkan Engler – Planner på Waters Widgren/TBWA, Björn Eklind – Art Director på Strum & Drang.