Årets Guldägg i kategori PR går till…

Svenska institutet/Visit Sweden och Volontaire vinner årets Guldägg i kategorin PR för ”Curators of Sweden”.

Att med minimal insats nå långt utanför landets gränser är bra. Att med stort mod släppa kontrollen är ännu bättre. Men bäst är ändå att vi inspirerar människor, organisationer och länder i hela världen att göra detsamma. För Sverige, i tiden.

Guldägg 2012 kategori PR:

Byrå: Volontaire Bidragsnamn: Curators of Sweden Uppdragsgivare: Svenska institutet/VisitSweden Creative Director: Volontaire Uppdragsgivare: Frida Roberts – Svenska institutet, Maria Ziv – VisitSweden Reklambyrå: Volontaire

Silverägg 2012 kategori PR:

Byrå: Sturm & Dang Bidragsnamn: En vanlig dag Uppdragsgivare: Majblommans Riksförbund

Jury: Christina Knight (Kategoriordförande) Creative Director på Ingo. Lina Thomsgård, Caroline Jungsand – Partner och Creative Director på Prime PR. Petter Ödeen – Creative Director på Garbergs, Niclas Carlsson – Creative Director på Lowe Brindfors, Ola von Bahr – Art Director på Storåkers McCann, Tove Langseth – DDB Stockholm, David Orlic – Volontaire Jonas Åhlén – Droga5, Olle Nyström – Creative Director på Rewir.