De bestämmer var det mobila Guldägget hamnar

En av nyheterna inför årets upplaga av Guldägget är kategorin Mobilt. Nicke Bergström är ordförande för mobilt och kommer även att leda arbetet för kategorierna Digitalt och Produktion. Han får sällskap av flera välkända namn, även internationellt stöd.

- Vi är så otroligt glada över att ha så starka svenska profiler både på nationell och internationell nivå som kommer att döma dessa kategorier som ständigt är på frammarsch, säger Maja Siösteen, Guldäggsgeneral på Komm.

David Sundin – Partner på Great Works – Har Guldägg, Silverägg och Cannes-vinster i bagaget.

Jennie Arvenäs – Art Director på B-Reel, har vunnit ett Guldägg och tre Silverägg.

Adam Ulvegärde – Arbetar på McCann i New York, har tilldelats både Guld - och Silverägg samt titanlejon i Cannes.

Robert Lindström – Art Director på North Kingdom, tilldelats Guldägg och Black Pencil.

Tobias Carlson – Creative Director på CP+B, har tilldelats priser i Guldägget, cannes Lions, D&AD, Eurobest och One Show.

Frida Askelöf – Executive Producer på Acne Production, har flera år i branschen och tilldelats priser i Cannes Lions, Webby och Epica.

Mattias Ljungberg – Digital Film Producent på Kokokaka, tilldelats 1 Guldägg och 2 guldlejon i Cannes.

Simon Mogren – Från Ogilvy i Paris, har tilldelats 4 Guldägg och ett gäng Silverägg.

Kategoriordförande Nicke Bergström är kreativ chef på Vice i Norden och Baltikum. Var en av de ledande kreatörerna bakom Farfar och även Mother i New York. Har vunnit två Grand Prix i Cannes.

Maja Siösteen, Affärsområdeschef Event & Tävlingar, maja@komm.se, 070 215 10 32

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se