Frank Hollingworth är Guldäggets juryordförande

Kings grundare och Creative Director Frank Hollingworth blir den kreativa tävlingen Guldäggets juryordförande 2012. Han är en flerfaldigt belönad kreatör med 5 Guldägg, 2010 tilldelades han Platinaägget - Guldäggets hall of fame.

Nu har Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm, utsett Guldäggets juryordförande och valet föll på Frank Hollingworth, CD och delägare på reklambyrån King.

- Det känns så klart oerhört bra med Frank som juryordförande. Förutom att han är flerfaldigt belönad för sin kreativitet så har han stor erfarenhet av juryarbete och är även engagerad i både Guldägget och branschen. Att han även satt som ordförande förra året i kategorierna PR, Event, Integrerat och Titan är en stor fördel. Frank var en utmärkt kategoriordförande och jag är säkert på att han gör ett minst lika bra jobb som juryordförande, säger Maja Siösteen, Guldäggsgeneral.

Baserat på hans tidigare erfarenheter vet Hollingworth att det som jurydeltagare är väldigt lätt att ge sig och inte orka argumentera för sin sak. Som ordförande vill han uppmuntra till en öppen dialog och engagemang. Guldägget premierar kreativa idéer och ska föra svensk kommunikation framåt. Men i allt ståhej kring galan kan fokus hamna på andra saker så i den mån han kan, kommer Hollingworth att lyfta upp kreativiteten.

- Ordföranderollen är ett förtroendeuppdrag man inte kan tacka nej till. Jag ska försöka inspirera de andra i juryn till att diskutera så mycket som möjligt och inte backa för sina åsikter, säger Frank Hollingworth.

Hollingworth har en lång erfarenhet i branschen, bland annat från Beckmans Skola, Grey New York, Lowe Brindfors, TBWA och Hollingworth/Mehrotra. Han är sedan 2010 medlem av Platina-Akademin.

Guldäggets juryordförande utses av Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse.

Frank Hollingworth, cd King och juryordförande Guldägget 2012, frank@king.se, 073 942 01 08.
Maja Siösteen, Guldäggsgeneral, maja@komm.se, 070 215 10 32

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se