Guldägg i kategori Event...

KATEGORI EVENT

Juryordförande: Silla Levin Kategoriordförande: Mattias Ronge
Juryledamöter: Patrik Reuterskiöld, Brit Stakston, Anna-Karin Lundgren, Sedir Ajeenah, Josefine Richards, Kalle Berglind

GULDÄGG
BIDRAGSNAMN: Lidl - Le Bon
BYRÅ: INGO
KUND: Lidl

Arbetsgrupp:
Copywriter: Josefine Richards Art Director: Rikard Holst Executive Creative Director: Björn Ståhl Account manager: Joachim Ewert Account director: Marie Klinte Final Art: Andreas Mandahus Digital Design: Fredrik Lundberg Event producer/Creative: Markus Ahlm, Colony Event producer: Anna Högkil, Moxy Head chef: Titti Qvarnström Director: Marcus Svanberg, Matilda Sköld Producer: Nicole Zakrisson Production manager: Dea Zaracevic Head of sales: Martinus Rönneman Director: Linus Adolfsson Account director: Hans Hellgren Digital media: Eric Sjöbeck Scenograf: Fritjof Granström, Milan Arkic Florist: Fredrik Larsson Kommunikationschef: Caroline Forsshell Projektledare: Hanna Berglund

Många riktigt bra idéer dör långt före juryrummen för att de inte togs hela vägen. Först när kundens utmaning kopplas till en riktigt hög ambition, och hantverket tillåts följa med, så händer något enastående. Ibland till och med ett event som inte står självaste Nobelfesten efter.

SILVERÄGG
BIDRAGSNAMN:
805 Million Names
BYRÅ: Forsman & Bodenfors
KUND: United Nations World Food Programme

DIPLOM
BIDRAGSNAMN: An Album from the deep wild woods
BYRÅ: Marcus Sjögren
KUND: John Moose

BIDRAGSNAMN: Frantzéns provhytt
BYRÅ: Garbergs
KUND: Nordiska Kompaniet