Guldägg till AMF Pension och Forsman & Bodenfors

Kvällens första Guldägg går till AMF Pension och Forsman & Bodenfors i kategorin direkt för "Meddelande till framtiden".

- Det här känns jätteroligt! Med ett perspektiv på 20 år är detta Sveriges längsta kampanj. Vi har fått ett stort engagemang från kunder och många som skickade en hälsning in i framtiden vilket lett till stor spridning. En härlig start på guldäggskvällen för oss, säger Cecilia Rosendahl Lavén, AMF och Leif Sorte, Forsman & Bodenfors.

Årets guldägg i kategorin Direkt är en stor bamse-idé förpackad i ett litet personligt meddelande. En långsam tvåstegsraket som fick mottagaren att tänka lite mer på hur livet kan te sig i framtiden. Kanske skulle man vänta 20 år med att med belöna det också? Nä, det går faktiskt inte.
Grattis AMF Pension och byrån Forsman & Bodenfors.

Guldägg 2011 kategori Direkt:

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Meddelande till framtiden Uppdragsgivare: AMF Pension Art Director: John Bergdahl Copywriter: Jacob Nelson Formgivare: Åsa Plahn, Axel Söderlund Originalare: Factory Forsman & Bodenfors Produktionsledare: Nicole van Rooij Ekström Projektledare: Leif Sorte Webbproducent: Peter Gaudiano Uppdragsgivare: Åsa Ambuhm, Maria Molnár Mediebyrå: Mindshare Sweden Produktionsbolag: Fantasy Interactive Reklambyrå: Forsman & Bodenfors

Silverägg 2011 kategori Direkt:

Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Tillfälligt bostadsbidrag Uppdragsgivare: Försäkringskassan Art Director: Sebastian Smedberg Ateljéassistent: Josephine Fahlstedt Copywriter: Johanna Reis Creative Director: Petter Ödeen Formgivare: Karin Roberts Produktionsledare: Charlotte Lundquist Projektledare: Lars Staffas Uppdragsgivare: Inger Duner, Sandra Gustafsson Varumärkesstrateg: Martin Gumpert

Byrå: Sturm & Drang Bidragsnamn: För en kvartsmiljon barn är det val varje dag Uppdragsgivare: Majblommans Riksförbund Art Director: Björn Eklind Copywriter: Joseph Engman, Olof Gustafsson Projektledare: Joseph Engman

Byrå: Berntzon Bylund Bidragsnamn: Kom-igångbrevet Uppdragsgivare: Balance Art Director: Johan Gustafsson, Erik Olsson Copywriter: Jonas Walldow, Ulf Rönnbäck Creative Director: Hans Bylund Originalare: Marie Carlström Produktionsledare: Ewa Nero Projektledare: Joachim Berntzon, Sofia Staaf Reklambyrå: Berntzon Bylund

Jury: Mia Cederberg (kategoriordförande) Storåkers McCann, Niclas Carlsson, Lowe Brindfors, Christian Barrett, The Fan Club, Elisabeth Berlander, Goss, Sara Haag, Sara Haag AB, Emil Jonsson, Ester, Fredrik Simonsson, DDB Stockholm, Anna Romson, Malin von Werder, Garbergs, Martin Marklund, Honesty, Nima Stillerud, King.

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på
www.guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på
www.komm.se