Han är Guldäggets juryordförande 2017

Varje år väljer KOMM en juryordförande för Guldägget. I år föll valet på den flerfaldigt Guldäggsbelönade Magnus Jakobsson.

- Det känns otroligt hedrande att få rollen som ordförande för Guldägget 2017. Ser fram emot att få vara med och ta del av diskussionerna som till slut ska mynna ut i det som är årets allra bästa kommunikation i en rad kategorier. Som vanligt söker vi idéhöjd, hantverk och relevans i en perfekt kombination. För mig personligen är idéhöjd något jag skulle vilja fokusera på extra mycket i år. Kreativa idéer driver både den här branschen och våra kunders affärer framåt
, säger Magnus Jakobsson juryordförande för Guldägget 2017.

Magnus är Creative Director på Åkestam Holst, sedan början av 2016, för bland annat SAS, IKEA och Tele2. Dessförinnan har han arbetat som både kreatör och kreativ chef på DDB Stockholm, copywriter på Saatchi & Saatchi och den engelska reklambyrån St Luke’s, och som musikredaktör på Vice Magazine.

- Guldägget är en hemmaarena för Magnus som har tävlat och vunnit i många år. Han har även suttit ett flertal gånger i juryn och har där gjort ett fantastiskt arbete, så valet av honom som juryordförande föll sig naturligt. Jag ser fram emot att följa hans arbete med att leda och inspirera årets jury, säger Linda Nilsson, projektledare för Guldägget.

Magnus har vunnit många utmärkelser, däribland över 30 Guld- och Silverägg, ett dussintal Cannes-lejon, men även guldutmärkelser i copyhantverket, både i Sverige och utomlands. Magnus har dessutom gedigen erfarenhet av juryarbete. Utöver Guldägget har han suttit i juryn för Cannes Lions, D&AD, One Show, New York Festivals, för att nämna några.

Guldäggets juryordförande utses av Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse.
Inlämningen till Guldägget öppnar den 7 december 2016, med deadline den 25 januari 2017.
Guldäggsgalan går av stapeln den 4 maj på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Linda Nilsson, projektledare Guldägget, 070-757 25 63, linda@komm.se
Magnus Jakobsson, juryordförande Guldägget 2017 och Creative Director på Åkestam Holst, magnus.jakobsson@akestamholst.se

Guldägget är Sverige äldsta och största kommunikationstävling och syftet med den är att höja den kreativa standarden, lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra den framåt. Tävlingen vill inspirera och ge mod till en hel bransch och få kommunikationsskapare att vilja anstränga sig ännu mer för att näringslivet ska få uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation.
Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle.
Läs mer på www.komm.se