Här är Guldäggets juryordförande 2014

Guldäggets juryordförande för 2014 är Tove Langseth, senior kreatör och partner på DDB Stockholm

Tove Langseth, senior kreatör och partner, DDB Stockholm.

Sveriges Kommunikationsbyråer har valt juryordförande för Guldägget 2014. Valet föll på den flerfaldigt belönade kreatören Tove Langseth.

- Det känns otroligt ärofullt, roligt och spännande på en och samma gång. Jag har suttit med i juryn vid flera tillfällen förr, men att göra det som ordförande för hela balunsen blir speciellt. Jag hoppas kunna axla ansvaret på ett bra och vettigt sätt, säger Tove Langseth, juryordförande för Guldägget 2014.

Tove startade sin karriär som art director på Paradiset 1999 och har sedan dess jobbat på Cole, Russell & Pryce, Made i London och Lowe Brindfors innan hon hamnade på DDB Stockholm 2008. Hon har under sina år haft kunder som Diesel, NK, McDonald's och har vunnit priser som Grand Prix i Cannes, Eurobest, Clio Award, Guldägg och silverägg, samt suttit i juryn i bland annat Eurobest, Dubai Lynx och Guldägget. 2008 blev hon vald till Sveriges mäktigaste kreatör av Resumé.

- Att tävlingsgruppens val föll på Tove som ordförande är jätteroligt. Hygienfaktor är alltid meritförteckning och klokskap men utöver det är hennes värme och klurighet bonus som kommer göra jurydagarna till något extra, säger Jessica Bjurström VD Sveriges Kommunikationsbyråer

Guldäggets juryordförande utses av Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse.

Bidragsinlämningen till Guldägget 2014 öppnar den 9 december, med deadline 29 januari.

Jessica Bjurström, VD Sveriges Kommunikationsbyråer, jessica.bjurstrom@komm.se , 0735-51 72 73

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se