Nu värps Guldäggsnomineringarna

Torsdag den 29 mars klockan 17.30 släpps vilka bidrag som gör upp om årets Guldägg. De nominerade presenteras för första gången samtidigt på 9 orter runt om i Sverige i form av vernissage.

Ingrid Widing, vd Racer.

– Roligt och rätt att vernissagen nu flyttar ut i landet och visas samtidigt i flera städer. Perfekt tillfälle att bjuda in byråer såväl som kunder för att låta sig inspireras, säger Ingrid Widing som är vd på Racer och värd för vernissage i Umeå.

Guldägget är en kommunikationstävling för hela Sverige och intresset bland medlemsbyråerna har varit stort. Att de nominerade bidragen till årets Guldägg i år offentliggörs runt om i landet är ett sätt att få flera delaktiga och öka intresset för tävlingen. Syftet med vernissagen är att visa upp de bästa kommunikationslösningarna från föregående år, som Sveriges bästa kreatörer har valt ut och på så sätt inspirera alla som jobbar och är intresserade av kommunikation.

Sveriges Kommunikationsbyråer samarbetar med följande byråer om vernissagen runt om i landet:

• Malmö, värd Guts & Glory
  • Skellefteå, värd Krux
  • Karlstad, värd Ord & Bild
  • Göteborg, värd Nine Yards
  • Uppsala, värd Zellout
  • Jönköping, värd Bolt
  • Umeå, värd Racer
  • Karlskrona, värd Wip
  • Stockholm, värd Sveriges Kommunikationsbyråer

Karta över städer där Guldäggsvernissaget hålls.

- Vi har fokuserat extra mycket i år på att påvisa att Guldägget är hela Sveriges tävling och därför känns det extra kul att intresset varit så stort när vi i början av året efterlyste byråer att samarbeta med för att offentliggöra de nominerade bidragen, säger Maja Siösteen, Guldäggsgeneral.

För mer information om respektive vernissage besök guldägget.se.
Guldäggen delas ut den 17 april på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Maja Siösteen, Affärsområdeschef Event & Tävlingar, maja@komm.se, 070 215 10 32
Nicole Lage Vianna, projektledare Guldägget Inspirerar, nicole@komm.se, 070 141 88 91
Ingrid Widing, vd Racer, ingrid@racer.se, 090 71 77 84
Niclas Nilsson, vd Guts & Glory, niclas@gutsglory.se, 070 690 26 71