Titanpriset 2016 går till...

SOMALIA BANDY

I en tid då kommunikation alltmer handlar om algoritmer och automatisering, visar årets Titanpristagare vilket kraft som finns i det mänskliga mötet. Det är en berättelse om kreativitet. Om en dröm som blir verklighet, förändrar en stad och inspirerar en hel värld. Integrationen har kallats vår tids svåraste fråga – men frågan är om det är så svårt egentligen? För om det går att lära sig åka skridskor, börja spela bandy, starta ett landslag och åka till VM på mindre än ett halvår, är inget längre omöjligt. 2016 års Titanpris tilldelas Somalia Bandy.

Om Titanpriset:
Titanpriset går till nyskapande och innovativ kommunikation som inspirerar människor både i och utanför branschen. Titanpristagaren ska ha brutit konventioner och skapat nya förutsättningar för hur företag och organisationer kan agera i samhället. Titanpriset utses av Sveriges Kommunikationsbyråers styrelse.

Maja Siösteen, Projektledare Guldägget, 070 215 10 32, maja@komm.se