Vivi-Anne från Eskilstuna vann 250 000 kronor

Report this content

Vivi-Anne från Eskilstuna har vunnit 250 000 kronor på skraplotten Guldkanten. Storvinsten skrapade hon fram tillsammans med sin man den 12 mars.

– Vi satt och kollade på Hem till gården som vi gör ibland när det inte finns någonting annat att göra. Då kom posten och vår skraplottsprenumeration från Guldkanten. Vi delade upp lotterna mellan oss och började skrapa. Jag vann 40 kronor. Då sa min man att han också hade fått en vinst. Jag trodde att han skojade när han sa att vi hade vunnit 250 000 kronor, säger Vivi-Anne.

Det första vinstpengarna gick till var en ny bil.

– Vi hade vår gamla bil i 10 år och 6 veckor. Så vi har pratat om att köpa en ny bil och nu fick vi äntligen chansen att göra det, säger Vivi-Anne.

Vinstpengarna kommer även att sätta guldkant på vardagen. Vivi-Anne och hennes man firar 60-årig bröllopsdag i år och kommer passa på att fira stort tillsammans med barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Vivi-Anne tänker även dela med sig av vinsten till familjen.

– Mitt barnbarn ska få barn snart och hon vill ha en fin barnvagn. Så det tänker jag hjälpa till med.

Guldkanten är SKPF:s egna lotteri med vinster upp till en miljon kronor. SKPF står för Svenska KommunalPensionärernas Förbund. Sedan 1997 är förbundet en öppen organisation där alla med någon form av pension är välkomna. Idag har förbundet drygt 150 000 medlemmar fördelade på 124 lokalavdelningar. SKPF verkar för bättre villkor för pensionärer och arrangerar även sociala aktiviter.

Eric Widegren, pressansvarig

Telefon: 0729 23 99 24, E-post: eric.widegren@nordiclottery.se