Fler pooltak åt folket!

Gullberg & Jansson breddar inför säsongen 2019 sitt standardsortiment av pooltak med pooltaket Leia. Leia införs i en standardstorlek för 3x6 meters pool samt två standardstorlekar för 4x8 meters pool. Samtliga storlekar lagerförs i Helsingborg för snabb leverans till konsument.

VD Peter Bäck kommenterar: - Under 2018 upplevde vi en försäljningsboom av det måttbeställda pooltaket Leia, ett lågt och exklusivt pooltak i klarplast med automatisk sektionslåsning och skena på endast en sida. För att möta marknaden lanserar vi inför poolsäsongen 2019 Leia som byggsats i tre storlekar. På detta sätt kan pooltaket nu erbjudas de konsumenter som vill montera själva och därmed hålla kostnaderna för sitt poolprojekt nere. Samtidigt kan vi som marknadsledande pooltaksleverantör, i vår hektiska högsäsong, korta våra leveranstider betydligt.

Gullberg & Janssons sortiment finns tillgängligt i Norden genom ett brett nätverk av auktoriserade återförsäljare. Läs mer på hemsidan, www.gullbergjansson.se.

För ytterligare information:

Gullberg & Jansson AB (publ.)
Adress: Hortensiagatan 7
Tel: +46 42 311 15 00, Fax: +46 42 34 02 10
E-post: info@gullbergjansson.se
Hemsida: www.gullbergjansson.se

Gullberg & Jansson AB (publ) i Helsingborg är ett miljöteknikföretag med affärsidén att utveckla och marknadsföra innovativa produkter för energi- och klimatoptimering, för både privat och kommersiellt bruk. Verksamheten bedrivs i två affärsområden: Gullberg & Jansson of Sweden inom swimmingpoolbranschen samt Stads & Park Produkter inom professionella grönytebranschen. Gullberg & Jansson of Sweden är marknadsledande leverantör av pooltak och poolvärmepumpar i Norden. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet GJAB.