Kommuniké från årsstämma i Gullberg & Jansson AB (publ)

Resultatdisposition: Årsstämman beslutade att ingen utdelning ska lämnas för räkenskapsåret 2014.

Styrelse och arvode m.m.: Årsstämman beslutade att styrelsen ska bestå av fem ordinarie styrelseledamöter utan suppleanter. Till styrelseledamöter omvaldes Alex Molvin, Peter Ragnarsson och Lars-Erik Andersson samt nyvaldes Lottie Svedenstedt och Susanna Hilleskog. Peter Ragnarsson valdes som styrelseordförande. Arvode till styrelsen ska utgå med sammanlagt 450 000 kronor, varav 150 000 till ordföranden och 100 000 kronor till ledamot som inte är anställd i bolaget. Till revisor omvaldes Lennart Petersson.

Bemyndigande för styrelsen att besluta om emission av aktier: Stämman beslöt att bemyndiga styrelsen att besluta om nyemission av högst 590 000 aktier. Emission skall få ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Vid avvikelse från företrädesrätten ska skälet vara att bredda ägarkretsen eller att införskaffa kapital för företagsförvärv.

Årsstämman beslutade även om val av valberedning, riktlinjer för valberedningens arbete samt riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare i enlighet med de förslag till beslut som presenterats i kallelsen. Närmare information avseende de beslut som fattades på stämman kommer att tillhandahållas på bolagets webbplats, www.gullbergjansson.se .

Styrelsen i Gullberg & Jansson AB (publ)

Alex Molvin, VD, E-post: alex.molvin@gullbergjansson.se , Tel: +46 708 25 39 90

Adress: Smältaregatan 6
263 39 Höganäs
E-post: info@gullbergjansson.se
www.gullbergjansson.se

Gullberg & Jansson AB (publ) är ett miljöteknikföretag i swimmingpool- och spabranschen, och är

marknadsledande leverantör av pooltak och poolvärmepumpar i Norden.

Taggar: