Nomaco Nordic ingår ett exklusivt avtal med holländska AllTrec

I augusti 2021 vann Nomaco 1:a pris i kategorin ”Større maskiner”, maskinleverantörernas innovationspris på mässan Have og landskap, med en batteridriven gräsklippare från AllTrec.

Gräsklipparen av modell 8015-F utmärker sig genom att vara den enda produkten på marknaden med 100% batteridrift, 4-hjulsdrift och 70kW litiumbatteri. Gräsklipparen vänder sig till användare inom den professionella grönytebranschen, kan användas i upp till åtta timmar och klipper hela 2,7 breddmeter. Kabinen är utrustad med värme, AC och komfortabelt säte. Nu är de första  AllTrec 8015 gräsklipparna påväg till Nomaco Nordic – i Sverige, Norge och Danmark. Nomaco Danmark har ingått ett avtal med en stor entreprenör som ska testköra gräsklipparen via ett kommunalt uppdrag.

Nomaco har under 30 år varit generalagent för elbilstillverkarna Melex men har under senare år breddat sin produktportfölj med redskapsbärare från varumärket Raymo och nu också med den professionella batteridrivna gräsklipparen från AllTrec.

Nomacos VD Benny Svenningsen kommenterar: ” Vi är väldigt glada över att AllTrec blir en del i vår produktportfölj. AllTrecs unika produktegenskaper gör att den passar bra hos våra kunder inom professionella grönytebranschen.”

Helsingborg den 7 februari, 2022

E-post: info@goj.se, Hemsida: https://www.goj.se , Org.nr.: 556690-5989

Gullberg & Jansson AB (publ) i Helsingborg har affärsidén att utveckla, marknadsföra och distribuera miljösmarta produkter för både privat och kommersiellt bruk. Huvudprodukter finns att finna inom grönyte-, swimmingpool-, och relax- och wellnessbranschen. Verksamheten drivs via flera dotterbolag, aktiva på den nordiska marknaden. Bolagets aktie handlas på Spotlight Next med kortnamnet GJAB.