Ogräsmaskiner - nu med batteridrift!

Oeliatec tillverkar batteridrivna maskiner för ogräsbekämpning. I juni lanserar Stads & Parkprodukter varumärket Oeliatec i Sverige.

Oeliatec har sedan starten 2010 tillverkat maskiner för ogräsbekämpning. Maskinerna är batteridrivna och brännaren går på förnybar diesel, HVO 100. Produkterna förbrukar en mindre mängd vatten, fyra liter i minuten, vilket gör att användaren inte behöver transportera lika stora vattentankar och påfyllningen går snabbare.

Användarvänligheten är hög! Maskinerna har en enkel utformning och är smidiga att hantera. Ljudnivån är låg vilket är till stor fördel i stadsmiljöer. Det finns även en unik lösning med en eldriven vagn som ökar smidigheten i områden där större maskiner inte når.

Oeliatecs styrka ligger i deras breda sortiment, från de minsta maskinerna som placeras på en mindre vagn till stora sensormaskinerna som monteras på redskapsbärare. Stads & Parkprodukter har nu fyra varumärken i sitt sortiment: Oeliatec, Pellenc, AS Motor och Etesia, som alla är nischade inom sina respektive områden.

För mer information:
Christian Hjortmar
Stads & Parkprodukter i Stockholm AB
+46 730202519
www.stadspark.se
christian.hjortmar@stadspark.se

Helsingborg den 21 maj, 2021

Koncernchef

Adress: Hortensiagatan 7, 256 68 Helsingborg, Tel: +46 42 311 15 00, E-post: info@goj.se, Hemsida: www.goj.se, Org.nr.: 556690-5989

Gullberg & Jansson AB (publ) i Helsingborg har affärsidén att utveckla, marknadsföra och distribuera miljösmarta produkter för både privat och kommersiellt bruk. Verksamheten bedrivs i tre affärsområden: Gullberg & Jansson of Sweden AB inom swimmingpoolbranschen, Stads&Park Produkter i Stockholm AB inom professionella grönytebranschen samt Nordic Relax of Sweden AB inom relax- och wellnesbranschen. Bolagets aktie handlas på Spotlight Stock Market med kortnamnet GJAB.