Gunnar Karlsen nominerade till norska SIVAs Innovationspris 2017

Report this content

GK-Gruppen med Gunnar Karlsen Sverige har tillsammans med fem andra kandidater nominerats för ”en innovationsmiljö, som över tid har visat speciella kvalitéer vad gäller nytänkande och anpassning”.

Industriell omställning har stått i fokus när kandidater till priset har tagits fram. Priset ska gå till ett företag som bidragit till att öppna nya marknader, som står för innovation genom samarbete, som fattat modiga beslut vilka varit avgörande för framgång och som framstått som förebild, inspirerat andra och som delat kunskap.

Nomineringen för GK Gruppen AS lyder:
”Fra lokal norsk ventilasjonsentreprenør ……. Til nordisk inneklimakonsern.

I 2014 feiret GK 50 år. Selskapet har opplevd en jevn og dynamisk vekst fra en sped start i Oslo til et nordisk inneklimakonsern med misjon om og for et bedre miljø.

Med verdiene skikkelighet, verdiskapning, innovasjon og endring, lagånd og langsiktighet (SVILL) har selskapet bidratt vesentlig til nyskapning, redusert energibruk i bygninger, trygge arbeidsplasser og åpnet for nye markeder. De siste årene med omstilling gjennom samarbeid med leverandører for å ta ny og «grønnere» teknologi i bruk, har gått hånd i hånd med meget god oppfølging av studenter og deling av kunnskap.

GK Gruppen ligger alltid litt foran på alt – og trives med det!
At selskapet samtidig støtter Røde Kors sitt arbeid med et større beløp årlig er nok en bekreftelse på at selskapet fortjener heder og ros for sin innsats for en tryggere arbeidsplass, en bedre verden og et bedre miljø!”
För hela nomineringen, se https://siva.no/sivaprisen/gk-konsern-as/

- Vi är mycket stolta över att vara en av de nominerade till årets prestigefulla SIVA-pris. Det är hedrande att få vara med i ett sådant sällskap och vi känner oss som vinnare bara genom att bli nominerade. Samtidigt är det en tydlig indikation på att det vi gör är lyckat, det har vi framförallt våra anställda att tacka för men också våra kunder, säger Göran Krawe, VD på Gunnar Karlsen Sverige AB.

Om SIVA:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Göran Krawe, VD, Gunnar Karlsen Sverige AB
+46 8 764 98 22
goran.krawe@gk.se
Therese Pettersson, Marknads- och Kommunikationschef, Gunnar Karlsen Sverige AB
+46 702 80 36 37
+46 8 764 97 86

Therese.Pettersson@gk.se

Gunnar Karlsen Sverige AB (GK) är en totalteknisk entreprenör och servicepartner och levererar tekniska installationer i alla typer av byggnader. Företaget arbetar för en bättre miljö genom att skapa ett hälsosamt inomhusklimat i framtidens byggnader samtidigt som lösningarna bidrar till betydande energibesparingar och miljövinster. Gunnar Karlsens lösningar baseras på ledande teknologi, ingående produktkännedom och flera årtiondens driftserfarenhet. Bolaget är ett helägt dotterbolag till GK Gruppen med säte i Oslo. Koncernen har drygt 2800 medarbetare och en omsättning på cirka 5 miljarder. Den svenska verksamheten finns representerad över hela Sverige - från Kiruna i norr till Trelleborg i söder och har cirka 700 medarbetare och en omsättning på 1 miljard kronor (2016) www.gk.se

Taggar:

Snabbfakta