Hemsö har valt Gunnar Karlsen Sverige AB för att effektivisera den tekniska driften

Report this content

Hemsö Fastighets AB har genomfört regionala upphandlingar av den tekniska driften för hela deras svenska fastighetsbestånd. Syftet med upphandlingarna har varit att harmonisera och standardisera driften och uppnå ökad effektivitet och kvalitet genom att minska antalet leverantörer.

Hemsö har tidigare haft avtal med många olika leverantörer och även till viss del skött den tekniska driften i egen regi. I de nya funktionsavtalen som löper på tre år fokuserar man främst på kundnöjdhet, energikonsumtion och kontinuerligt förbättringsarbete och Hemsö konstaterar att intresset från leverantörerna att delta i upphandlingen har varit stort. Vi på Gunnar Karlsen har nu fått förtroendet att samarbeta med Hemsö för regionerna väst och syd med entreprenadstart januari 2017.

-        Under upphandlingsskedet har Gunnar Karlsen på ett utmärkt sätt visat hur de ska arbeta strukturerat med kvalitet och effektivitet för att gemensamt nå Hemsös hållbarhetsmål. Gunnar Karlsen har en dokumenterad historik av att ta väl hand om och utveckla sina medarbetare, vilket borgar för en bra övergång, säger Rikard Nyhrén, fastighetschef på Hemsö.

Hemsö äger, förvaltar och utvecklar fastigheter för äldreboende, utbildning, vård och rättsväsende. Deras vision är att vara den bästa fastighetsvärlden för samhällssverige. Skötsel av utemiljö och städning ligger utanför de aktuella avtalen och upphandling av dessa tjänster pågår parallellt.

-        Vi är naturligtvis väldigt glada och samtidigt stolta över det förtroende Hemsö har för oss och vår verksamhet. Vi kan konstatera att det finns många likheter mellan våra företag - framförallt när det kommer till det som kännetecknar våra respektive verksamheter, dvs långsiktighet och hållbarhet i förvaltning, utveckling och ägande. Vi välkomnar Hemsö som kund hos oss och är övertygade om att vi inte ska göra dem besvikna, säger Göran Krawe, VD på Gunnar Karlsen Sverige AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Göran Krawe
, VD, Gunnar Karlsen Sverige AB
+46 8 764 98 22 | goran.krawe@gk.se

Nils Styf, VD, Hemsö
+46 8 501 170 00

Gunnar Karlsen Sverige AB är en totalteknisk entreprenör och servicepartner och levererar tekniska installationer i alla typer av byggnader. Vi arbetar för en bättre miljö genom att skapa ett hälsosamt inomhusklimat i framtidens byggnader samtidigt som det bidrar till betydande energibesparingar och miljövinster. Våra lösningar baseras på ledande teknologi, ingående produktkännedom och flera årtiondens driftserfarenhet. Gunnar Karlsen Sverige AB är ett helägt dotterbolag till GK Gruppen med säte i Oslo. Koncernen har drygt 2800 medarbetare och en omsättning på cirka 5 miljarder. Den svenska verksamheten finns representerad över hela Sverige - från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Vi har cirka 700 medarbetare och en omsättning på 1 miljard (2016).www.gk.se

Snabbfakta

Citat