Ny informationsdirektör till Gunnebo Industrier AB

Report this content

Tobias Bülow har anställts som informationsdirektör för Gunnebo Industrier AB och kommer att ingå i koncernledningen.

Tobias Bülow, som tillträder sin nya tjänst 15 maj 2007, kommer närmast från LBI International AB där han arbetar som informationschef. Han har bland annat varit med att rekonstruera och bygga upp Framfab till en lönsam koncern och även varit med om att skapa LBI International AB, världens näst största digitala byrånätverk, genom sammanslagningen av Framfab och LB Icon.

– Vi är mycket nöjda att Tobias Bülow har accepterat rollen som informationsdirektör och jag är övertygad om att han med sin kompetens och gedigna bakgrund kommer att spela en viktig roll i vår fortsatta utveckling, säger Christer Lenner, VD och Koncernchef för Gunnebo Industrier AB.

– Det är med stor glädje och spänning jag ser fram emot att fortsätta bygga och utveckla Gunnebo Industrier AB:s informationsfunktion och verksamhet. Företaget har en stark industriell tradition tillsammans med starka kunderbjudanden och positioner på sina respektive marknader, säger Tobias Bülow.

Gunnebo Industrier AB (publ)