• Gunnebo Industrier/

Report this content

Med hänvisning till OMX Nordic Exchange Stockholm AB:s regler rörande offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden och tidigare pressmeddelande daterat den 22 juli 2008 lämnar styrelsen för Gunnebo Industrier Aktiebolag (publ) (”Gunnebo Industrier”) följande uttalande.

Styrelsen har tagit del av informationen i Segulah Stellata AB:s ("Segulah Stellata") erbjudandehandling som upprättats med anledning av Segulah Stellatas erbjudande att förvärva samtliga aktier i Gunnebo Industrier. Baserat på den informationen, har styrelsen inget ytterligare att tillägga om den inverkan som genomförandet av erbjudandet kommer att ha på Gunnebo Industrier eller om Segulah Stellatas strategiska planer för Gunnebo Industrier och de effekter som dessa kan förväntas ha på sysselsättningen och de platser där Gunnebo Industrier bedriver sin verksamhet.

Gunnebo den 1 augusti 2008
Gunnebo Industrier Aktiebolag (publ)

För ytterligare information kontakta:

Bjarne Holmqvist, styrelseordförande
0708 40 03 70, bjarne.holmqvist@cit.chalmers.se