Gunnebo lanserar SafePay Station™ självbetjäningslösning för sluten kontanthantering

Pressvisning av SafePay™ Station i Gunnebos monter F:05 på Butiksleverantörsmässan i Kista, kl 11:00 den 23 mars.

Under Butiksleverantörsmässan förevisas SafePay™ Station för detaljhandeln för första gången. En användarvänlig lösning där kunden själv kan betala med kontanter eller kort. SafePay™ är Gunnebos slutna kontanthanteringssystem för detaljhandeln som nu även introduceras som en självbetjäningslösning. SafePay Station kan användas av flera kassor för att eliminera problem med köbildning eller för att ge kunder som scannat sina varor med handscanner i butiken möjlighet att undvika kö till bemannade kassor. SafePay Station är utrustad med streckkodsläsare för att utläsa det belopp som kunden ska betala samt en pekskärm för att guida kunden genom betalningsprocessen. ”En betalstation baserad på SafePay är ett naturligt steg för sluten kontanthantering. Alltfler kunder efterfrågar flexibiliteten som ett självbetjäningssystem ger”, säger Jerker Krabbe, Affärsenhetschef Detaljhandel, Gunnebo Nordic AB. ”Med SafePay™ Station har vi skapat en öppen plattform där man kan man använda samma kortläsare och kassamjukvara som man använder i sina vanliga kassor, vilket är billigare och enklare för butiken”, berättar Tobias Gunnesson, produktlinjechef SafePay™ , Gunnebo Cash Automation AB. SafePay Station består av nya generationen SafePay med myntenheten CR2 och sedelenheten NR2. Vid inbetalning i systemet är kontanterna helt skyddade från omvärlden och kan recirkulera mellan kassor i butiken. Mynt- och sedelenheten i SafePay Station har en ergonomisk design och en stor myntskål som underlättar en enkel och snabb inbetalning, med automatiserad äkthetskontroll. Integrering av SafePay station kan ske mot de flesta på marknaden förekommande POS system. För mer information, kontakta: Jerker Krabbe, Affärsenhetschef Detaljhandel, Gunnebo Nordic AB, jerker.krabbe@gunnebo.com, mobil +46 703 703 440 Tobias Gunnesson, tobias.gunnesson@gunnebo.com, Produktlinjechef SafePay™ , mobil +46 709 27 79 41 Säkerhetskoncernen Gunnebo har 6 200 anställda i 25 länder i Europa, Asien, Afrika, Australien och Nordamerika och omsätter 7 miljarder SEK. Med mångårig erfarenhet av att leverera säkerhetslösningar har Gunnebo expertkunskap inom säker förvaring, områdesskydd, tillträdeskontroll och kontanthantering. Våra lösningar skyddar människor, byggnader och egendom och skapar säkra miljöer för dig, dina medarbetare och dina kunder. Vi gör din värld säkrare.