Gunnebo Nordic inleder samarbete med Martin Yale

Gunnebo Nordics affärsområde Secure Storage marknadsför från och med 1 augusti även dokumentförstörare och lösningar för destruktion av datamedia, genom ett samarbete med det internationella företaget MARTIN YALE International.

Dokumentförstörare under varumärket Intimus från Martin Yale erbjuder ett säkert och miljövänligt alternativ. Användandet av dokumentförstörare ger högre säkerhet, enklare hantering färre transporter och därför lägre kostnader i hantering av sekretessbelagt material. ”Gunnebos erbjudande vad gäller dokumenthantering utökas från att omfatta säker förvaring av sekretessbelagda dokument, till att även innefatta säker destruktion av dokument och datamedia, detta är ett naturligt steg för att kunna erbjuda våra kunder en komplett lösning för säker hantering av dokument och media”, säger Mats Särefjord BLM Secure Storage, Gunnebo Nordic AB. ”Både Gunnebo och Martin Yale arbetar med säkerhetsfrågor, så detta känns som ett logiskt samarbete för att nå ut ytterligare på den skandinaviska marknaden”, säger Johan Östman, VD Safe Tech Sweden AB/MARTIN YALE Nordic AB.