Gunnebo skapar ny stark nordisk organisation

För att stärka kundrelationerna och öka tillgängligheten till expertkunskap har säkerhetskoncernen Gunnebo skapat en ny, stark nordisk organisation från den 1 januari 2012.

”Kundfokus, lokala affärer och regionala processer. Det är nyckelorden i vår nya organisation. Våra kunder ska uppleva att vi finns i deras närhet, men också har förmågan att stötta dem och deras affärer såväl regionalt som globalt” säger Bengt Nordén, Regionchef Gunnebo Nordic.

Andra nyckelord för den nya organisationen är ökat fokus på kundnära funktioner så som sälj, projektledning och service; förbättrad kundsupport och gemensamma stödfunktioner.

Satsningen är ett led i Gunnebo-koncernens globala strategi. Den bygger på att renodla affären och vidareutveckla kundrelationerna inom områden där koncernen har sin kärnkompetens, nämligen banksäkerhet, kontanthantering, tillträdeskontroll och säker förvaring kompletterat med ett brett utbud av servicetjänster.

”För att få fullt fokus på de kunder och affärer som vi är riktigt bra på och där vi kan vara med och göra lokala, regionala såväl som globala affärer har vi också valt bort delar av vår affär – stängsel och staket. Den verksamheten avyttrades under sommaren 2011,” säger Bengt Nordén.

”Med en starkare organisation i ryggen har vi möjlighet att ta större åtaganden hos våra kunder och därmed agera som en helhetsleverantör av säkerhets-relaterade lösningar än tidigare,” säger Bengt Nordén

Karin Wallström
Informationsdirektör Gunnebo AB
Telefon: 010-2095 036
karin.wallstrom@gunnebo.com

www.gunnebo.com

Gunnebo Nordic är ett helägt dotterbolag till säkerhetskoncernen Gunnebo AB, som är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen har säljbolag i 31 länder, omsätter 5 600 Mkr och har 5 400 anställda.

Koncernens globala erbjudande är fokuserat inom affärsområdena Bank Security
& Cash Handling, Secure Storage, Entrance Control och Global Services.

Gunnebo gör din värld säkrare!

Gunnebo Nordic utgörs av säljorganisationerna i Sverige, Norge och Finland
Twittra det här
Huvudkontoret för Gunnebo Nordic ligger i Göteborg (Askim)
Twittra det här