Gunnebo tecknat ramavtal med Clas Ohlson

Under maj tecknade Gunnebo Gateway AB ett tvåårigt ramavtal med detaljhandelskedjan Clas Ohlson gällande leverans av elektronisk övervakning av varor (EAS, electronic article surveillance). Avtalet är giltigt 2011-2013 och gäller för de nordiska länderna Sverige, Norge och Finland samt Storbritannien vid nyöppningar av butiker samt i förekommande fall utbyte av tidigare utrustning.

-Vi befinner oss i en expansiv fas på den nordiska och brittiska marknaden och vi har som en del av vår skyddsplan mot svinn i våra butiker, beslutat att använda oss av Gunnebo Gateways larmbågar. Gunnebos lokala närvaro och support i respektive land är en viktig faktor för val av leverantör, säger Koncernsäkerhetschef Sven-Åke Carlsson, Clas Ohlson.

Vald säkerhetslösning är baserad på AM[1]-teknologi. Vid stöldförsök och genompassering mellan larmbågar, aktiveras ett ljudligt larm. Alternativa larmlösningar finns beroende på butikens utformning. I avtalet ingår även etiketter, larmbrickor samt installation och service.

­-Gateways utveckling och produktion i Sverige med innovativa säkerhetslösningar och mångårig erfarenhet inom elektronisk övervakning av varor, gör oss till en bra samarbetspartner till Clas Ohlson under deras expansion, säger Rut Björk, Säljchef Gunnebo Gateway AB. Vi har också möjlighet, tack vare våra korta beslutsvägar, egen tillverkning och gemensam lokal förankring, att skräddarsy lösningar och design på utrustning som passar Clas Ohlsons profil. Vi är stolta över att ha slutit detta avtal vilket ger möjlighet till framförhållning gällande säkerhetsfrågan för respektive butik, avslutar Rut Björk, Gunnebo Gateway.

Roger Eriksson, Key Account Manager, Gunnebo Gateway AB, +46 10 209 5658
Rut Björk, Säljchef Gunnebo Gateway AB, +46 10 209 5605

Gunnebo Gateway finns representerat i 66 länder globalt och är unikt genom leverans av säkerhetslösningar inom samtliga tre teknologier på marknaden (RF, AM,EM[2] ). 5000 butiker i Sverige har valt en lösning från Gunnebo Gateway. Gunnebo Gateway AB bildades 1984 och köptes upp av säkerhetskoncernen Gunnebo 2005. Säkerhetskoncernen Gunnebo levererar effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder runt om i världen.
5 700 anställda i 30 länder runt om i Europa, Asien, Afrika, Australien och Nordamerika och har en omsättning överstigande €650m. Gunnebos erbjudande fokuserar på Banksäkerhet, Kontanthantering, Värdeförvaring, Entrésäkerhet och Service. Vi gör Din värld säkrare.
www.gateway-security.com/se

[1] Akustomagnetiskt