Pengarna direkt på kontot med SafePay

Tekniken finns redan för att eliminera butikers ekonomiska risker vid värdetransport. Gunnebos lösning för direktkreditering ger butiken pengar på kontot direkt när de deponeras till en enhet på butikskontoret. Ansvaret för de fysiska kontanterna övergår till bank och värdetransportbolag.

I vanliga fall tar det flera dagar för butiken att få pengarna på sitt konto, kontanterna transporterats bort av CIT-bolaget samt räknats på uppräkningscentralen innan de slutligen når butikens konto.
Direktkreditering innebär att butiken får pengarna på sitt konto så fort de deponeras till en sluten enhet i butikskontoret.

“För butiker av alla storlekar kan direktkreditering innebära ökade vinster, då kapitalet frigörs så fort kontanterna når SafePay SCL på butikskontoret, vilket kan bli flera dagar tidigare än vid en normal värdehämtningsprocess idag”. Säger Niklas Danfors, försäljning, Gunnebo Nordic AB

Det slutna kontanthanteringssystemet SafePay med SCL-enhet testas med direktkreditering genom ett pilotprojekt tillsammans med Bankernas depå och en butikskedja.

För mer information kontakta Gunnebo Nordic AB:
Niklas Danfors, försäljning, 0709-27 77 47

Frank Engqvist, produktchef, 0709-27 77 30
Sara Nordgaard, Marketing & Communication Manager, 010-209 51 64

Säkerhetskoncernen Gunnebo levererar effektiva och innovativa säkerhetslösningar till kunder runt om i världen. 5800 anställda i 31 länder runt om i Europa, Asien, Afrika, Australien och Nordamerika och har en omsättning överstigande 585 MEUR. Vi har spetskompetens inom banksäkerhet och kontanthantering, säker förvaring, tillträdeskontroll, samt ett brett utbud av serviceerbjudanden.

Vi gör Din värld säkrare.