FONDSPARANDE FÖR MILJÖVÄNNER

Nu lanseras Gustavia Blue Engine, Sveriges första fond för förnybar energi

Inom kort startar fondbolaget Gustavia Capital Management landets första globalfond inom förnybar energi och energibesparande teknologi, Gustavia Blue Engine.

- Det finns en enormt stark drivkraft inom denna sektor, främst i USA och i Europa. Alla länder behöver förnybar energi för att kunna behålla sin konkurrenskraft. Det gäller inte minst Kina och Indien, vars snabba ekonomiska tillväxt medför att behovet av energi ökar kraftigt. Det måste till helt nya lösningar för att tillgodose det behovet på lång sikt, säger Henrik Malmsten, fondförvaltare för Gustavia Blue Engine.

Gustavia Blue Engine har ett globalt perspektiv.

- Vi väljer aktier i bolag som arbetar med förnybar energi och energibesparande teknologi baserat på deras egna värden, oavsett geografiskt läge.

Gustavia Blue Engine är den fjärde fonden som lanseras av Gustavia. De tre tidigare Gustavia Balkan, Gustavia Sverige och Gustavia Greater Russia Small/Mid Cap har alla blivit mycket framgångsrika.

Gustavia Blue Engine startas den 30 april 2007. Mer information finns på vår webbplats www.gustavia.com.

För ytterligare upplysningar vänligen kontakta:
Erik Lindholm 0734-330 327 (VD)
Henrik Malmsten 0708-741 007 (Förvaltare Gustavia Blue Engine)