Gustavus Capital lanserar ny fond

Report this content

Gustavus Capital lanserar nu ytterligare en unik nischfond, Gustavia Greater Russia Small/Mid Cap. Detta blir, efter succén med Gustavia Balkan och Gustavia Sverige, den tredje fonden bolaget lanserar. ”Vi är övertygade om de långsiktigt positiva utsikterna för Ryssland och dess aktiemarknad” säger Tim Drinkall, fondförvaltare av Greater Russia Small/Mid Cap fonden. ”Efter en mycket stark utveckling under de gångna 12-18 månaderna anser vi nu att värderingarna är lägre, och tillväxtpotentialen högre, bland de små och medelstora företagen. Detta är anledningen till att vi valt att starta vår nya fond med den här inriktningen. Vi räknar med att få se ett större antal börsnoteringar av små och medelstora företag vilket kommer att innebära intressanta möjligheter”. Gustavia Greater Russia Small/Mid Cap startas den 2 december och kommer att investera i främst Ryssland men även i övriga OSS och Baltikum. Andelar i fonden kan tecknas utan insättningsavgift mellan den 21 november och startdagen. Mer information kommer att publiceras de närmaste dagarna på vår webbplats www.gustavuscapital.com.