Gylling Optima 9 mån rapport

Report this content

Denna text finns tillgänglig på Internet www.optimabatteries.se GYLLING OPTIMA BATTERIES AB ( publ ) JAN-SEPT 1999 * Optima Batteries visar en fortsatt positiv och god utveckling * Nettoomsättningen ökade med 18.5 % till 231 mkr ( f.å. 195 mkr exkl. GM ) * Antal sålda batterier ökade med 17.8 % till 370 000 ( 314 000 ) * Resultat efter finansiella poster 4.5 MSEK (-17.9 MSEK ) * Representationskontor har öppnats i Tokyo, Japan * Ett 5 årigt strategiskt distributions- och teknologiutvecklingsavtal, träffat med GNB Technologies Inc, USA:s 3:e största batteritillverkare, öppnar nytt marknadssegment i USA för Optima. Nettoomsättningen ökar därigenom med 25-30 % Den ordinarie 9 mån rapporten lämnas den 11 november 1999. Mer information lämnas av bolagsjurist Lars Burström, Gylling Optima Batteries AB telefonnummer 08-622 32 52 eller 070-420 11 86. E-mail: l.burstrom@optimabatteries.se Optima Batteries hemsida: http://www.optimabatteries.se Gylling Optima Batteries AB ( publ ) är moderbolag i Optimakoncernen. Optima Batteries Inc i Denver, Colorado är koncernens tillverkande bolag och ansvarar för marknadsföring och försäljning i Nord- och Sydamerika. Optima Batteries AB ansvarar för Europa, Asien, Mellanöstern och Afrika. GYLLING OPTIMA BATTERIES AB (publ) VENDEVÄGEN 90, BOX 742, S-182 17 DANDERYD, SWEDEN GYLLING GROUP OF SCANDINAVIA, ESTABLISHED 1912 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/28/19991027BIT00930/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/28/19991027BIT00930/bit0002.pdf