Optima Batteries AB sluter avtal med Chloride Egypt SAE

Optima Batteries AB sluter avtal med Chloride Egypt SAE Ett avtal med Chloride Egypt SAE om leverans av batterier på den egyptiska marknaden har träffats. Den första ordern omfattar över 5200 batterier till ett värde av 4 MSEK och leveranserna till Egypten har redan påbörjats. Chloride Egypt SAE är den största privata gruppen inom batteri branschen i Egypten med en årlig produktion omfattande 750.000 batterier. Företaget står för 40 % av batterimarknaden i Egypten och är dessutom regionalt verksam i Tunisien, Jordanien och Marocko. Chloride Egypt SAE har efter ingående utvärderingar och tester funnit att Optimas unika SpiralCells Batterier bäst kompletterar företagets nuvarande produktutbud som en "top of the line product". Överenskommelsen innebär dessutom att på sikt starta en gemensam lokal delsammansättning av Optimas produkter. Avtalet innebär för Optima Batteries AB ett genombrott i Egypten och förankrar möjligheten att expandera i Mellanöstern och Nordafrika. Mer information lämnas av bolagsjurist Lars Burström, Gylling Optima Batteries AB telefonnummer 08-622 32 52 eller 070-420 11 86. E-mail: l.burstrom@optimabatteries.se Optima Batteries hemsida: http://www.optimabatteries.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/26/19990526BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/26/19990526BIT00030/bit0002.pdf