Advokatprofil ny ordförande för Gympak

Klädes och techbolaget Gympak tillkännager att advokat-profilen Krister Azelius med omgående verkan blir bolagets styrelseordförande. Det strategiska draget är för att rusta bolaget för den internationella lansering som kommer snabbare än tänkt.

Hotell och företag i Norden har mottagit Gympaks intåg med stor entuasiasm och lagt ordrar som var mycket högre än estimerat.
Intresset för bolagets unika och innovativa produkter och tjänster har kommit från hotell och företag i alla storlekar och redan har Gympak tecknat avtal med ett stort antal kunder. Nu påbörjar bolaget en resa där man välkomnar även kunder utanför Norden.

För några månader sedan tillkännagav Gympak att de flyttar sin verksamhet till Helsingborg. Nu släpper bolaget nyheten att profilen Krister Azelius tackat ja till att bli bolagets ordförande.

-Jag har ingen som helst erfarenhet av vad just Gympak erbjuder men jag förstod direkt de fyller ett stort gap och kommer kunna göra stor skillnad för resenärer och anställda på företag säger Krister Azelius som tillträder Gympak omedelbart.

Krister Azelius är advokat på advokatfirman Vinge sedan drygt 30 år, och har en gedigen erfarenhet från företags- och föreningsvärlden med ex vis Helsingborgs IF och Inyett med många fler som referenser på sitt CV.

-Varje vecka är jag på resande fot. Att få plats med träningskläder är en stor utmaning inte bara för mig utan för alla affärsresenärer påpekar Krister.

Bolagets tidigare ordförande Tobias Lindberg fortsätter som ledamot i Gympak och välkomnar helsingborgaren Krister med stor entuasiasm.

-Att redan nu få med en sådan profil är en ynnest. Vi kommer ju stå inför många spännande möjligheter och kanske redan i höst välkomnar vi nytt kapital i form utav nyemission för att skala upp och gå globalt säger Tobias och fortsätter; När vi fått en sådan bra start gäller det att gasa, men samtidigt ha kontroll. Där passar Krister mycket väl in. Och en stor bonus är att Krister och vår VD Jone Sølvik känner varann professionellt sedan 20 år, och haft spännande framgångar.

Samtidigt väljer Krister Azelius att köpa in sig i bolaget, och Jone Sølvik väljer att fylla på sitt innehav.

Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com,+46706-112100.
Tobias Lindberg, Ledamot Gympak, tobias@linstar.se
Krister Azelius, Ordförande Gympak, krister.azelius@gmail.com

Gympak är ett innovativt företag från Sverige som verkar inom hälsa, träning och klädes-branschen. Målsättningen är att förändra och förbättra hotell- och träningsupplevelser världen om.

Taggar: