Från underklädesguru till hotellkung

Serieentreprenören Tobias Lindberg har en imponerande meritlista och en rad framgångsrika bolag bakom sig. Under 25 år har han revolutionerat den europeiska marknaden med kalsonger, möbler, klockor och SaaS-bolag. Under 2023 köpte han majoriteten av projektet Gympak och lade grunden för att skapa snabb framgång med bolaget och dess nya VD.

Under 2000-talet var Tobias Lindberg, med rötter i Jönköping, med och grundade företag som Frank Dandy, Smartcaze och Röshult. Dessa företag har nått hundratusentals kunder och de mest exklusiva hemmen världen över. Tobias har alltid strävat efter att leverera kvalitet och innovation, vilket har gjort hans företag till ledare inom sina respektive områden.

I januari 2024 lanserades Gympak, ett banbrytande produkter och tjänster designat för att höja servicenivån och gästupplevelsen på hotell världen över. Tobias Lindberg, tillsammans med Paul Laing, skapade Gympak som redan har fått ett varmt mottagande.

"Tajmingen var perfekt och vi har blivit mottagna med öppna armar," berättar Tobias. "Kombinationen av våra tre produkter gör vårt erbjudande nästintill oemotståndligt."

Sedan lanseringen har Gympak vuxit snabbt. Företagets huvudkontor har flyttats till Helsingborg, där både ledning och styrelseordförande är baserade. Gympak har redan nya produkter på gång och expanderar kontinuerligt till nya marknader.

"I skrivande stund är vi representerade i hela Norden och även i Kroatien," säger Tobias och tillägger: "Vår VD arbetar intensivt och vi förbereder för att snart vara närvarande i både England och Tyskland, och slutligen globalt."

Sedan årets början har Gympak skaffat ett stort antal kunder runt om i Europa, med hotell av varierande storlek och läge.

"Vi har hotellkunder från små anläggningar med så få som 19 rum, belägna avlägset, till några av de största hotellen i huvudstäderna. Vi är här för alla hotell som vill höja sin service," avslutar Tobias.

För mer information:
Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com+46 706 112 100
Tobias Lindberg, Huvudägare och IR-ansvarig, tobias@linstar.se

Om Gympak:
Gympak är ett innovativt företag från Sverige som verkar inom hälsa, träning och klädesbranschen. Målsättningen är att förändra och förbättra hotell- och träningsupplevelser världen över.