Nyckelspelare i hotellbranschen tillförs miljonbelopp

Helsingborgs-baserade Gympak har under året etablerat sig som en viktig aktör inom hotellbranschen. Med tre produkter och tjänster som syftar till att hjälpa hotell och resorter att höja servicenivån, har företaget snabbt blivit en snackis inom industrin.

Gympak erbjuder gympapåsar, portabel träningsutrustning och en omfattande träningsapp för hotellgäster. Dessa produkter har fått ett positivt mottagande och har bidragit till att företaget tillförts miljonbelopp för att möta de stora beställningarna från sina kunder.

Gympapåsar löser praktiska problem
En av de mest uppskattade produkterna från Gympak är dess gympapåse, som innehåller träningskläder och tillbehör: skor, strumpor, shorts, sport-BH och T-shirt. Gympapåsen kan hyras från hotellen, vilket löser problemet för gäster som inte har plats för träningskläder i sina väskor eller inte vill packa ner svettiga kläder.

Gympak erbjuder även portabel träningsutrustning som kan användas på hotellrummen, i naturen eller i konferensrum. Detta gör det möjligt för gäster att hålla sig aktiva under sin vistelse, oavsett var de befinner sig.

Den tredje produkten är en träningsapp med över 200 träningsvideor för fysisk styrka och över 40 videor för mental hälsa. Appen erbjuder stöd för gäster som vill bibehålla sin träningsrutin och stärka sin mentala hälsa även när de är på resande fot.

Hotell förbättrar servicen
Många hotell, kända för sin redan höga service, har börjat använda Gympaks produkter för att ytterligare förbättra sina gästupplevelser. På kort tid har Gympak fått kunder i Norden, Italien och Kroatien, främst bland 4- och 5-stjärniga hotell.

Finansiell tillväxt och framtidsplaner
För att hantera den snabba tillväxten och de stora beställningarna, har Gympak tillförts miljonbelopp genom att VD Jone Sølvik löst sina optioner tidigare än planerat. "Gympak är inne i en expansiv fas, mycket tidigare än vi först estimerat," säger Sølvik. Han nämner även att företaget planerar flera nya produkter baserade på kundernas önskemål.

VD med bred erfarenhet
Jone Sølvik har en lång och varierad karriär bakom sig, med 16 år inom klädesbranschen och 14 år inom tech- och revisionsbranschen, där han var partner och innovationschef. Hans omfattande erfarenhet och innovativa ledarskap har varit avgörande för Gympaks framgångar och snabba tillväxt.

Krister Azelius, ordförande för Gympak, kommenterar: "Jones lösen av optioner ses som ett styrkebesked och visar på förtroendet för bolagets framtid. Vi är mycket nöjda med utvecklingen hittills och framtiden ser onekligen mycket spännande ut."

Säljbolag och expansion
Gympak arbetar tillsammans med säljbolag som hanterar försäljningen och planerar att öppna många nya marknader i och utanför Europa under hösten. Detta expansionsfokus förväntas ytterligare stärka företagets position på den internationella hotellmarknaden.

För mer information:
Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com+46 706 112 100
Krister Azelius, Ordförande Gympak, krister.azelius@gmail.com

Om Gympak:
Gympak är ett företag från Sverige som verkar inom hälsa, träning och klädesbranschen. Företaget fokuserar på att förbättra hotell- och träningsupplevelser världen över.