Gyros AB fortsätter expandera, öppnar nytt säljkontor i Tyskland.

Report this content

Gyros AB fortsätter expandera, öppnar nytt säljkontor i Tyskland. Gyros AB meddelar idag att Dr. Winfried Girg utsetts till chef för företagets nya dotterbolag, som är baserat i München. Denna nya lokala försäljningsorganisation kommer att arbeta med kunder i Tyskland och Österrike och utgör nästa steg i företagets expansion i Europa. Winfried Girg kommer till Gyros efter en framgångsrik karriär inom Biacore AB, en ledande leverantör till medicinska och biovetenskapliga laboratorier, där han arbetat med försäljning och marknadsföring. - De tysktalande länderna utgör en av Europas största marknader för biovetenskaplig forskning, säger Per Sjöberg, vice vd marknadsföring och försäljning, Gyros AB. Winfried Girgs erfarenhet och detaljkunskap inom detta område kommer att bli av stort värde i arbetet med att lansera vår teknologiplattform och våra produkter på denna marknad. Gyros har dotterbolag i Storbritannien och USA och vi har nyligen slutit avtal med väletablerade distributörer i BeNeLux-länderna och i Schweiz. Sammantaget innebär det att vi nu är väl förberedda för den fortsatta utvecklingen och expansionen av vår produktportfölj. Winfried Girg kan kontaktas vid Gyros DE GmbH, Terminalstr. Mitte 18, 85356 München, Tyskland, tel 0049(0)89-97007-266, fax 0049(0)89-97007-200. Om Gyros AB Gyros miniatyriserar och integrerar laboratorieapplikationer, vilket gör det möjligt för forskare att generera mer information ur mindre mängd prov och att förbättra laboratoriets resultat. Med hjälp av vår patenterade teknologiplattform ökar vi produktiviteten genom att integrera många steg i en konventionell applikation till en enda metod i nanoliter-skala. Optimala förhållanden skapas för varje applikation. Ett Gyrolab mikrolaboratorium, i form av en CD-skiva, kan behandla hundratals prover parallellt, under kontroll av en Gyrolab Workstation. Vi arbetar för att utnyttja den fulla potentialen hos vår teknologiplattform inom läkemedelsforskning och diagnostik. De första produkterna är inriktade mot det snabbt växande protemikområdet. Gyros har över 90 anställda som arbetar vid huvudkontoret i Uppsala Science Park och vid de regionala säljkontoren i USA och Europa. Förytterligare information, besök www.gyros.com eller kontakta Maris Hartmanis, vd och koncernchef, Gyros AB Tel: 018 566 330 Mobil: 070 562 8617 E-post: maris.hartmanis@gyros.com Per Sjöberg, vice vd marknadsföring och försäljning, Gyros AB Tel: 018 566 318 Mobil: 070 544 4799 E-post: per.sjoberg@gyros.com Sue Cresswell, Marknadskommunikation Tel: 08 544 726 20 Mobil: 070 551 9520 E-post: sue.cresswell@gyros.com Gyros, Gyrolab och Gyros logotyp är registrerade varumärken tillhörande Gyros AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021127BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021127BIT00350/wkr0002.pdf