& Other Stories lanserar i tio europeiska länder

Det nya modevarumärket & Other Stories, en del av H&M-gruppen, lanserar sin första kollektion under våren i sju städer och shop online på stories.com i tio europeiska länder.

Under våren öppnar & Other Stories de första butikerna i Barcelona, Berlin, Köpenhamn, London, Milano, Paris och Stockholm. Dessutom lanseras en shop online-butik på stories.com i Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland.

”Vi är väldigt glada över att öppna våra första butiker i några av de Europas största städer och vi ser fram emot att erbjuda våra kollektioner till ännu fler kunder via shop online på stories.com”, säger Samuel Fernström, övergripande ansvarig för & Other Stories.

Det nya modevarumärket & Other Stories kommer att erbjuda kvinnor ett brett sortiment av skor, väskor, accessoarer, kosmetik och kläder, för att skapa sin personliga stil eller ”story”. Med en bredd från avskalat och maskulint skräddat till detaljrikt och feminint chict ger kollektionerna oändliga styling-möjligheter. I de kreativa ateljéerna i Paris och Stockholm designas mångfacetterade modekollektioner med stor vikt vid detaljer och kvalitet, alltid till ett bra pris.

Butiker - adresser:

• Barcelona  - Passeig de Gràcia 8-10
  • Berlin - Neue Schönhauser Strasse 15
  • Köpenhamn - Amagertorv 29
  • London  - 256-258 Regent Street
  • Milano  - Corso Vittorio Emanuele 1
  • Paris   - 277 Rue Saint-Honoré
  • Stockholm  - Biblioteksgatan 11

& Other Stories delar med sig av mode och skönhet i följande kanaler:

För mer information kontakta:

& Other Stories
Elke Kieft, PR-ansvarig, & Other Stories
E-post:
elke.kieft@stories.com

H&M
Kristina Stenvinkel, Informationschef, H&M
E-post:
stenvinkel@hm.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 januari 2013 8.00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET samt Afound. I dagsläget har H&M-koncernen 51 onlinemarknader och cirka 5 000 butiker på 74 marknader, inklusive franchisemarknader. 2019 uppgick nettoomsättningen till SEK 233 miljarder. Antalet anställda uppgår till cirka 179 000. Ytterligare information finns på hmgroup.com.