Afound, en nytänkande marknadsplats för off-price, lanseras under 2018

Afound kommer att bli en marknadsplats, ett ”style and deal hunting paradise” med rabatterade varor inom mode och livsstil. Här kommer välkända och omtyckta varumärken för både dam och herr att samlas, såväl externa varumärken som H&M-koncernens egna. I fysisk och digital miljö kommer Afound att presentera ett noga kurerat och säsongslöst utbud, från svenska och internationella varumärken i flera prissegment och kommer löpande även att lansera unika och limiterade produktsläpp från olika varumärken, alltid med attraktiva erbjudanden.

”Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse”, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Afounds marknadsplats kommer att lanseras både online och med fysiska butiker med början i Sverige, under 2018. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm, parallellt med att den digitala marknadsplatsen lanseras i Sverige.

För information, vänligen kontakta:
Afound, Ulrica Bogh-Lind, Communications & Press
press@afound.com www.afound.com

Patriksson Communication, Linus Stridfelt
linus.stridfelt@patrikssoncomms.com

Afound kommer att bli en marknadsplats för off-price och erbjuda ett noga utvalt, brett och varierat sortiment med rabatterade varor från välkända mode- och livsstilsvarumärken för dam och herr, såväl externa varumärken som H&M-koncernens egna. Afounds marknadsplats kommer att lanseras både online och med fysiska butiker med början i Sverige, under 2018. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm.

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M Home, Arket samt Afound. I dagsläget har H&M-koncernen 47 online-marknader och mer än 4 900 butiker på 72 marknader, inklusive franchise-marknader. 2018 uppgick nettoomsättningen till SEK 210 miljarder. Antalet anställda uppgår till ca 177 000. Ytterligare information finns på hmgroup.com.