Alexander Wang x H&M premiärvisades på catwalken i New York

Igår kväll lanserades Alexander Wang x H&M på sportarenan Armory on the Hudson i New York. Gäster som Jessica Chastain, Mary J Blige och Dakota Fanning bjöds in till Alexander Wangs värld där den sportinspirerade kollektionen presenterades genom en stark futuristisk visning. Den 6 november 2014 lanseras kollektionen i cirka 250 H&M-butiker över hela världen samt online.

DJ Jesse Marco började spela direkt efter visningen när catwalken förvandlades till ett dansgolv. Senare på kvällen öppnade hiphopartisten Sharaya J för kvällens överraskning Missy Elliott. Hon framförde några av sina största hits, bland annat ”Get Ur Freak On” och ”Work it”. DJ Diplo tog vid efter Missy och fortsatte firandet.

Kvällen bjöd även på en parkour-uppvisning som inledde modevisningen. Åskådare, klädda i basketlinnen för Team Wang och Team H&M, skapade en matchstämning genom att heja fram modellerna på catwalken. Fans världen över bjöds även in att följa eventet via en livesändning på hm.com och alexanderwang.com.

”Kvällens event var inte bara en modevisning för Alexander Wang x H&M-kollektionen utan en helhetsupplevelse med en otrolig energi – alltifrån stämningen och tempot i visningen till pop-up-butiken i omklädningsrummen och konserten med Missy Elliott och Sharaya J”, sade Alexander Wang. ”Mitt mål var att alla skulle få en fantastisk upplevelse och ha en kul kväll. Jag tror att vi lyckades med det.”

”Kvällen har verkligen speglat temat för Alexander Wang x H&M. Det kändes som det ultimata eventet för den här kollektionen och det var perfekt att fira här i New York”, sade Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare på H&M.

”Jag älskar kollektionen. Den har attityd, den är het och har allt”, sade Mary J Blige.

”Jag älskar Alexander och hur han tolkar dagens urbana trender och gör det till mode. Det är fantastiskt hur H&M gör en designer tillgänglig för en större publik genom sina samarbeten”, sade Jessica Chastain.

Bilder från eventet och på plaggen finns på hm.com/press.
Filmmaterial från eventet finns på http://isbx.it/4c106. Filmmaterialet kommer att bli tillgängligt under dagen.

#ALEXANDERWANGxHM

För mer information, vänligen kontakta:

E-post: mediarelations@hm.com

Kristina Stenvinkel
Informationschef
E-post: stenvinkel@hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki och Weekday samt H&M Home. I dagsläget ingår omkring 3 300 butiker på 55 marknader, inklusive franchisemarknader. 2013 uppgick omsättningen inklusive moms till MSEK 150 090 och antalet anställda är fler än 116 000. Ytterligare information finns på hm.com.