Avstämningsdag klar för uppdelning av aktier (split) 2:1 i H & M Hennes & Mauritz AB

Vid H & M Hennes & Mauritz AB:s årsstämma den 29 april 2010 beslutades om en uppdelning av bolagets aktier (s.k. split) 2:1, så att varje nuvarande aktie delas upp i två aktier av samma slag. Med stöd av årsstämmans bemyndigande har styrelsen nu fastställt datum för genomförandet av uppdelningen enligt följande. Avstämningsdag för uppdelningen är den 3 juni 2010, vilket innebär att sista dag för handel i aktien före uppdelning är den 31 maj 2010. Första dag för handel med uppdelade aktier är den 1 juni 2010. Aktierna som erhålls genom aktieuppdelningen beräknas att registreras på VP-konton den 4 juni 2010, dvs dagen efter avstämningsdagen. Uppdelningen sker automatiskt via Euroclear och aktieägare behöver inte vidta några åtgärder. Efter genomförd uppdelning kommer antalet aktier i bolaget att uppgå till 1 655 072 000, varav 194 400 000 A-aktier och 1 460 672 000 B-aktier. Styrelsen H & M Hennes & Mauritz AB