David Beckham firar lanseringen av David Beckham Bodywear for H&M i London

Igår kväll firade David Beckham lanseringen av David Beckham Bodywear for H&M i London med ett butiksevent följt av ett cocktailparty på en pop-up klubb i klassisk brittisk stil. Vid butikseventet i H&M:s butik på Regent Street visade David Beckham den nya TV-reklamen, träffade sina fans och signerade den nya kollektionen. Senare firade han tillsammans med Bianca Jagger, Emma Bunton och Jessica Ennis. Den här kollektionen är den första i ett långsiktigt samarbete mellan David Beckham och H&M, och den finns tillgänglig från och med idag i 1 800 H&M-butiker över hela världen samt online.

”Jag är väldigt stolt över att kunna lansera min Bodywear-kollektion för H&M i London. Det var fantastiskt att se produkterna i butik och att träffa mina fans. Jag älskade också kvällens atmosfär på pop-up klubben som kändes klassiskt brittiskt men i helt ny tappning. Det är precis den blandningen jag hoppas att män kommer att uppskatta i Bodywear-kollektionen. Det var helt enkelt en fantastisk tillställning för att fira en kollektion nya klassiker”, säger David Beckham.

”Lanseringen av David Beckham Bodywear är en mycket speciell händelse för oss på H&M. Det är början på ett långsiktigt samarbete som bygger på kvalitet och perfekt design till H&M-priser. Jag är väldigt nyfiken på hur våra kunder kommer att ta emot David Beckham Bodywear under de kommande säsongerna”, säger Karl-Johan Persson, VD för H&M.

På kvällens cocktailparty bjöds gästerna på en unik upplevelse, med inredning, mat och dryck som komponerats speciellt för att återspegla inte bara en klassisk brittisk klubb utan också Davids egna brittiska rötter. Livemusik framfördes av James Pearson Trio direkt från den legendariska jazzklubben Ronnie Scott's, och efter följde DJ-framträdanden av ”Mani” från The Stone Roses och DJ the Queens of Noize.

Eventet är startskottet för David Beckham Bodywear for H&M, en ny kollektion där man har valt att fokusera på passform, funktion, komfort och design. Plaggen har skapats av Davids eget designteam och säljs exklusivt på H&M i cirka 40 länder över hela världen. I den här första kollektionen presenteras de nio nyckelplagg som kommer att utgöra basen i kollektionen; kalsonger, boxershorts, linnen, T-shirts, pyjamasbyxor och långkalsonger. Kollektionen kommer att utökas varje säsong med nya modeller, material och mönster.

”Många människor har arbetat med H&M, så varför inte också David Beckham? Jag tycker att det är en väldigt bra idé. Nu kan alla få ta del av David Beckham”, säger Suzy Menkes, International Herald Tribune.

Bilder från evenemanget och bilder på kollektionen finns på www.hm.com/about.

Filmmaterial från evenemanget finns på www.hm.com/about. Filmmaterialet kommer att finnas tillgängligt senare under dagen.

För mer information, kontakta:

Camilla Emilsson Falk
Presschef