DAVID BECKHAMS BODYWEAR-KOLLEKTION LANSERAS I H&M:S BUTIKER

David Beckham kommer tillsammans med H&M att göra sin nya Bodywear-kollektion tillgänglig för miljontals av fans över hela världen via ett långsiktigt samarbetsavtal.

Det långsiktiga samarbetet gör det möjligt för David Beckham att producera och sälja den hett efterlängtade nya underklädeskollektionen DAVID BECKHAM Bodywear exklusivt i cirka 1800 H&M-butiker i runt 40 länder världen över. Det här är början på ett strategiskt samarbete mellan H&M och David Beckham som omfattar nya lanseringar av Bodywear-produkter inför varje ny säsong. Den inledande kollektionen lanseras inför Alla hjärtans dag 2012 med start den 2 februari.

”Under det senaste året har jag utvecklat min Bodywear-kollektion tillsammans med mitt team och jag är väldigt stolt över resultatet”, säger David Beckham. ”Den sista biten i pusslet var att hitta en partner i form av en återförsäljare som har både visioner och kapacitet att distribuera produkterna globalt. H&M visade sig vara det självklara valet av samarbetspartner och jag ser verkligen fram emot att presentera kollektionen för H&M:s kunder i februari.”

”David Beckham är både en sport- och stilikon av världsklass. Det är otroligt spännande för H&M att påbörja ett långsiktigt samarbete med honom för hans DAVID BECKHAM Bodywear-kollektion. Det signalerar starten på ett fantastiskt äventyr för oss på H&M. Perioden kring Alla hjärtans dag 2012 kommer att bli riktigt spännande”, säger Ann-Sofie Johansson, designchef på H&M.

David Beckham är känd över hela världen och många betraktar honom som ett av de starkaste varumärkena i världen. Tillsammans med sin affärspartner Simon Fuller presenterade han 2011 en ny varumärkesidentitet och en produktlinje, som kommer att innefatta underkläder, med namnet DAVID BECKHAM.

”Det här partnerskapet med H&M är ett viktigt steg på Davids väg från sporthjälte till entreprenör och ikon” säger Simon Fuller, David Beckhams långvariga affärspartner. ”H&M:s entusiasm och stöd inför vår satsning, tillsammans med deras globala spridning, kommer att stärka Davids varumärke världen runt.”

För mer information kontakta:
Presschef H&M:
Camilla Emilsson FalkTelefon: +46 70 796 9615
E-post: Camilla.emilsson-falk@hm.com

Pressansvarig XIX Entertainment
Simon Oliveira
Telefon: +442078011919
E-post: simon.oliveira@xixentertainment.com

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) grundades i Sverige 1947 och står för prisvärt, trendigt mode av hög kvalitet. H&M har ett brett sortiment som är uppdelat i ett antal koncept för dam, herr, ungdom och barn. Företagets klädkollektioner skapas av egna designers, mönsterkonstruktörer och inköpare. H&M har fler än 87 000 anställda och mer än 2 200 butiker på 40 marknader, inklusive franchisemarknader. Ytterligare information finns på www.hm.com.