H & M Hennes & Mauritz AB tecknar MEUR 980 revolverande kreditfacilitet

H & M Hennes & Mauritz AB har tecknat en ny 12 månaders revolverande kreditfacilitet (RCF) på MEUR 980 med en förlängningsoption om 6 månader. Detta för att ytterligare säkra H&M-gruppens likviditetsbuffert och finansiella flexibilitet med anledning av coronasituationen. Koncernens likviditet är fortsatt god och arbetet fortsätter med att upprätta en kombination av flera finansieringslösningar.

Den nya kreditfaciliteten är utöver företagets outnyttjade RCF om MEUR 700 som tecknades 2017 och förfaller 2024.

Kreditfaciliteten har avtalats med några av H&M-gruppens relationsbanker. SEB har agerat koordinator, övriga banker som deltar i faciliteten är BNP Paribas, Danske Bank , Standard Chartered Bank samt Commerzbank
.

Kontaktpersoner:
Nils Vinge, IR-chef 070-796 52 50 nils.vinge@hm.com

H&M-gruppens presstjänst, telefon: 08-796 53 00, e-post: groupmediarelations@hm.com För mer information från H&M-gruppen samt pressbilder besök hmgroup.com/media.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 8 april 2020 kl. 12.30 (CEST). Detta pressmeddelande, liksom ytterligare information om H&M-gruppen, finns tillgänglig på www.hmgroup.com.

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET samt Afound. I dagsläget har H&M-koncernen 51 onlinemarknader och mer än 5 000 butiker på 74 marknader, inklusive franchisemarknader. 2019 uppgick nettoomsättningen till SEK 233 miljarder. Antalet anställda uppgår till cirka 179 000. Ytterligare information finns på hmgroup.com.