H&M HAR TECKNAT KONTRAKT PÅ FÖRSTA BUTIKEN I BULGARIEN

H & M, Hennes & Mauritz AB (H&M), planerar att öppna första butiken i Bulgarien under mars 2012. Butiken kommer att ligga på bästa butiksläge i det modeinriktade shoppingcentrat The Mall, i huvudstaden Sofia.

Butiken är en fullkonceptbutik och kommer att ha en försäljningsyta på 2 200 kvadratmeter fördelat på två våningar.

”Det är ett naturligt steg i vår expansion att nu även ge våra kunder i Bulgarien möjlighet att handla mode och kvalitet till bästa pris. Vi ser stor potential för expansion i hela landet”, säger Karl-Johan Persson, VD på H&M.

Kontaktpersoner:

Kristina Stenvinkel, Informationschef
E-mail: stenvinkel@hm.com

Nils Vinge, IR-ansvarig
E-Mail: nils.vinge@hm.com

Pressbilder och bakgrundsinformation för journalistiskt bruk kan laddas ner från www.hm.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 5/9/2011 kl 08:00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday och Cheap Monday samt H&M Home. I dagsläget ingår cirka 2 300 butiker på 41 marknader, inklusive franchisemarknader. 2010 uppgick omsättningen inklusive moms till MSEK 126 966 och antalet anställda är fler än 87 000. Ytterligare information finns på www.hm.com.