H&M ÖPPNAR FÖRSTA BUTIKEN I ÖSTASIEN

H & M Hennes & Mauritz (H&M) öppnar sin första butik i Östasien den 10 mars på 68 Queen’s Road i centrala Hongkong.

– Vi är mycket stolta över att öppna vår första butik i Östasien – i Hongkong. Kina är en strategisk och spännande marknad med hög modemedvetenhet och stark köpkraft. Vi ser därför betydande expansionsmöjligheter. Vi är övertygade om att vi kan erbjuda kunderna i Hongkong mervärde genom mode och kvalitet till bästa pris, säger H&M:s VD Rolf Eriksen.

Den nya butiken har en yta på runt 3 500 kvadratmeter fördelat på fyra våningsplan med ett stort sortiment av mode för dam, herr, ungdom och barn – allt från basmode till de allra senaste trenderna. Butiken är inredd enligt H&M:s moderna inredning och fylls på med nya kläder varje dag, vilket gör det enkelt för kunden att hitta kläder som passar den egna stilen.

Den här säsongen har H&M och designchef Margareta van den Bosch samarbetat med Madonna för att utveckla en unik och samtidigt klassisk kollektion – ”M by Madonna”. Kollektionen omfattar glamorösa toppar, street-coola lumberjackor, välskräddade kavajer, skjortklänningar och klänningar i kimonosnitt och andra plagg. En Madonna-favorit är den eleganta trenchcoaten i bomullspoplin eller skinn.

Modeintresserade shoppare i Hongkong kan se framemot världspremiären av kollektionen ”M by Madonna” – två veckor innan den släpps i övriga världen!

I april öppnar H&M två butiker i Shanghai och under hösten 2007 öppnas tre nya butiker i Hongkong.