H&M tecknar kontrakt på första butiken i Sydamerika

H & M Hennes & Mauritz AB tar steget in i Sydamerika genom att öppna den första H&M-butiken i Santiago de Chile, Chile.

Butiken kommer att bli en flaggskeppsbutik med samtliga koncept på bästa affärsläge i shoppinggallerian Costanera Center. Butiken är planerad att öppna under första halvåret 2013.

– Det är med stor glädje vi kan berätta att vi öppnar den första H&M-butiken i Sydamerika, i Santiago de Chile, Chile. Det här är första steget på södra halvklotet och vi ser en stor potential till fortsatt expansion i denna modemedvetna region. Vi ser fram emot att erbjuda de chilenska kunderna mode och kvalitet till bästa pris, säger Karl-Johan Persson, VD H&M.

Kontaktpersoner:

Kristina Stenvinkel, informationschef, H&M

E-post: stenvinkel@hm.com

Nils Vinge, IR ansvarig, H&M

E-post: nils.vinge@hm.com

Pressbilder och bakgrundsinformation för journalistiskt bruk kan laddas ner från hm.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som H & M Hennes & Mauritz AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 29/8-2012 kl. 08.00 (CET).

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday och Cheap Monday samt H&M Home. I dagsläget ingår cirka 2 600 butiker på 44 marknader, inklusive franchisemarknader. 2011 uppgick omsättningen inklusive moms till MSEK 128 810 och antalet anställda är fler än 94 000. Ytterligare information finns på hm.com.