H&M visade en futuristisk, glamorös och sportig look på catwalken i Paris

Sport och futurism var i fokus för H&M Studio som visades igår kväll på Grand Palais i Paris, där modeller som Kendall Jenner, Gigi Hadid och Edie Campbell bar plagg från H&M:s signaturkollektion för hösten 2015. Bland gästerna fanns Solange Knowles, Audrey Tautou och Noomi Rapace som såg visningen, omgivna av ett månlandskap som specialbyggts för kvällen.

Dekoren var inspirerad av en månlandning med rymdskepp som placerats ut runt catwalken. Visningen inleddes av stilikonen och musikproducenten Caroline de Maigret. Hon intog scenen i rollen som den första kvinnan på månen, för att sedan ta plats i en rymdkapsel där hon startade showen med sitt live-DJ-set.

På catwalken visades olika kombinationer av funktionsplagg och mer lager-på-lagerlooks som förmedlade en sportig och glamorös attityd. Plaggen mixades av futuristiskt stickat och klänningar i glänsande lurex.

”Den här kollektionen har en fantastisk energi. Jag älskar de sportiga och futuristiska plaggen. De är perfekta att mixa och matcha med funktionella ytterplagg och glamorösa plagg med lurex och paljetter”, säger H&M:s kreativa rådgivare Ann-Sofie Johansson.

Visningen sågs av över 600 internationella moderedaktörer och gäster på plats och sändes live i hela världen på hm.com med den franska modejournalisten och programledaren Alexandra Golovanoff som presentatör.

H&M Studio-kollektionen kommer att säljas i en begränsad upplaga i cirka 200 butiker samt online från den 10 september.

“Detta var min absoluta favoritkollektion från H&M Studio. Jag älskade allt kring showen och den gröna polotröjan med matchande byxor bara måste jag ha,” säger Solange Knowles.

“H&M är ett sånt fantastiskt varumärke. Varje cool tjej, varje cool modell – alla bär H&M”, säger Karolina Kurkova.

Bilder från visningen finns tillgängliga på hm.com/press. För filmmaterial gå in på: H&M Studio AW15 - The Paris Fashion Show, H&M Studio AW15 - Full Show och Moviedelivery.net.

#HMStudioAW15
Pinterest.com/hm - Facebook.com/hm - Twitter.com/hm - Instagram.com/hm - Youtube.com/hm

För ytterligare information, kontakta:
Kristina Stenvinkel
Informationschef
E-post: stenvinkel@hm.com

H&M Media Relations
E-post: mediarelations@hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) grundades i Sverige 1947 och står för prisvärt, trendigt mode av hög kvalitet. H&M har ett brett sortiment som är uppdelat i ett antal koncept för dam, herr, ungdom och barn. Företagets klädkollektioner skapas av egna designers, mönsterkonstruktörer och inköpare. H&M har fler än 132 000 anställda och omkring 3 500 butiker på 55 länder, inklusive franchisemarknader. Ytterligare information finns på hm.com.

Citat

”Den här kollektionen har en fantastisk energi. Jag älskar de sportiga och futuristiska plaggen. De är perfekta att mixa och matcha med funktionella ytterplagg och glamorösa plagg med lurex och paljetter.”
Ann-Sofie Johansson, H&M:s kreativa rådgivare