INBJUDAN TILL PRESS- OCH TELEFONKONFERENS DEN 18 JUNI 2008

H & M Hennes & Mauritz AB presenterar resultatet för första halvåret och inbjuder till presskonferens onsdagen den 18 juni klockan 10.30. En telefon-konferens på engelska hålls samma dag klockan 14.00.

Halvårsrapporten för perioden 1 december 2007 till 31 maj 2008 skickas ut cirka klockan 08.00 den 18 juni samt publiceras därefter på www.hm.com.

Presskonferensen börjar klockan 10.30 i Aulan, Salénhuset, Norrlandsgatan 15 i Stockholm. Rolf Eriksen, VD, och Nils Vinge, IR-ansvarig, presenterar halvårsresultatet, därefter finns det tillfälle att ställa frågor. Presskonferensen hålls på svenska och är öppen för journalister och analytiker.

Telefonkonferensen som hålls på engelska börjar klockan 14.00. Vänligen ring in minst tio minuter innan telefonkonferensens början för undvikande av köbildning.

Sverige: 08-505 201 10
England: +44 (0)20 7162 0025
USA: +1 334 323 6201

Presentationsmaterial publiceras på www.hm.com cirka klockan 11.30 den 18 juni.

VÄLKOMNA!

Vid frågor/bokning av intervjuer vänligen kontakta:
Kristina Stenvinkel, informationschef
stenvinkel@hm.com

Jenni Tapper-Hoël, pressansvarig
jenni.tapper-hoel@hm.com

Anmälan om deltagande till:
Sarah Jerngren
sarah.jerngren@hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är noterat på Nasdaq Stockholm. H&M:s affärsidé är att erbjuda mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår förutom H&M, varumärkena COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M Home, Arket samt Afound. I dagsläget har H&M-koncernen 47 online-marknader och mer än 4 900 butiker på 72 marknader, inklusive franchise-marknader. 2018 uppgick nettoomsättningen till SEK 210 miljarder. Antalet anställda uppgår till ca 177 000. Ytterligare information finns på hmgroup.com.