Isabel Marant pour H&M-samarbetet firades med 90-talsinspirerad fest i Paris

Igår kväll bjöds gäster som Audrey Tautou, January Jones, Freida Pinto, Astrid Bergès-Frisbey, Olga Kurylenko, Alice Dellal, Mélanie Doutey och Lou Lesage att fira lanseringen av Isabel Marant pour H&M. Kollektionen presenterades i en levande Pariskuliss i genuin Marantstil genom installationer, bilder och filmer. Gästerna fick även njuta av liveframträdanden av kultförklarade Grandmaster Melle Mel och Rappers Delight, tidigare från Sugarhill Gang.

Kvällen gav ett smakprov på 90-talets Paris, tidpunkten då Isabel debuterade som designer i eget namn. Gästerna flanerade i en uppbyggd kulissvärld med brasserier, neonskyltar, nattklubbar och souvenirbutiker. Med bilder, filmer och levande installationer presenterades Isabel Marant pour H&M-kollektionen på ett humoristiskt och lekfullt sätt. Hennes parisiska stil gjorde staden till den självklara platsen för att fira lanseringen av kollektionen som kommer att säljas i cirka 250 butiker över hela världen och online från 14 november.

”Vi ville fira samarbetet på ett kul och äkta sätt – inte med en klassisk fest. Det är även så jag ser på min design: jag skapar plagg för alla och inspireras av den värld jag ser omkring mig. Därför kändes det naturligt att visa kollektionen i en urban miljö, och självklart föll valet på Paris – staden finns i mitt DNA”, säger Isabel Marant.

“Jag tycker det är så coolt när en känd designer gör ett sånt här samarbete och låter deras design bli tillgänglig för alla. Plaggen är fantastiska och åtråvärda. Jag vet många personer som kommer att stå i kö den 14 november”, säger January Jones.

”Jag tycker det är viktigt att samarbeta med designers som gör plagg som unga tjejer längtar efter att bära, men det är också för tjejer som jag som älskar att shoppa på H&M mode ska inte bara vara snyggt och stilfullt utan även prisvärt”, säger Freida Pinto.

”Det här var ett härligt sätt att lansera en kollektion som formligen andas Paris. Våra gäster njöt av en kväll som fångat Isabel Marants bohemchica design. Jag hoppas att våra kunder ser fram emot lanseringen lika mycket som vi gör”, säger Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare på H&M.

Bilder från eventet och på kollektionen finns på hm.com/press.

Film från eventet finns på https://www.youtube.com/watch?v=2rlrCH7frqo

#HMIsabelMarant

För mer information, kontakta:

Camilla Emilsson Falk
Presschef
E-post: camilla.emilsson-falk@hm.com

H&M Media Relations
E-post: mediarelations@hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) grundades i Sverige 1947 och står för prisvärt, trendigt mode av hög kvalitet. H&M har ett brett sortiment som är uppdelat i ett antal koncept för dam, herr, ungdom och barn. Företagets klädkollektioner skapas av egna designers, mönsterkonstruktörer och inköpare. H&M har fler än 104 000 anställda och omkring 3 000 butiker på 53 marknader, inklusive franchisemarknader. Ytterligare information finns på hm.com.